افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1404

اقتصاد 100- امروز صبح، رئیس‌جمهور با تقدیم بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس، آغاز فصل جدیدی در برنامه‌ریزی اقتصادی کشور را رقم زد.

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1404

این دومین بودجه‌ای است که پس از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه تدوین شده و نشان‌دهنده عزم دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی و تحقق اهداف کلان ملی است. بیایید نگاهی به جزئیات این لایحه بیندازیم و ببینیم چه برنامه‌هایی برای آینده کشور در نظر گرفته شده است!

خبر خوش برای بازنشستگان: افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال ۱۴۰۴

طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ که امروز به مجلس تقدیم شد، حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. این تغییر شامل اعضای صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

همچنین، کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد برای بازنشستگان، بر اساس امتیازات جدید تعیین می‌شود. حداقل حقوق برای بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز به ۱۰۸ میلیون ریال خواهد رسید.

از سوی دیگر، سقف کسورات بازنشستگی برای مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری نیز مشخص شده و تنها بر اساس قانون دائمی تعیین خواهد شد.

این تغییرات در راستای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و تأمین نیازهای آنان در سال آینده انجام می‌شود و امید است که با اجرای این لایحه، گامی مثبت در جهت افزایش رفاه این قشر مهم جامعه برداشته شود.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما