حداقل حقوق شاغلان در 1404 چقدر می شود؟

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان در 1404 /تغییر در راه نیست

اقتصاد 100 - طبق لایحه بودجه 1404، حقوق بازنشستگان در سال آینده به 10 میلیون و 800 هزار تومان افزایش خواهد یافت که نسبت به سال جاری، 2 میلیون و 200 هزار تومان بیشتر است.

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان در 1404 /تغییر در راه نیست

به گزارش اقتصاد 100 ، صبح امروز، سه‌شنبه اول آبان‌ماه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهارستان میزبان مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور بودند. در این جلسه، رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را در زمان مقرر تقدیم مجلس کرد.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس نیز ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور اعلام کرد که در سه‌شنبه آینده دوباره در خدمت ایشان خواهیم بود تا کلیات بودجه در صحن مجلس مطرح شود.

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان 

بازنشستگان کشوری که منتظر تعیین تکلیف موضوع همسان‌سازی حقوق خود هستند، با دقت بیشتری لایحه بودجه 1404 را زیر نظر گرفتند تا ببینند دولت جدید که یکی از شعارهایش بهبود وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بوده، تا چه حد در بودجه جدید به این وعده خود عمل کرده است.

طبق لایحه جدید، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۴ به میزان 20 درصد افزایش می‌یابد.  

حداقل حقوق شاغلان در 1404

براین اساس حداقل حقوق شاغلان نیز ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۱۲ میلیون تومان خواهد رسید.

محاسبه فوق‌العاده‌های حقوق بر اساس مواد مشخصی از قانون مدیریت خدمات کشوری انجام می‌گیرد و کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد برای افرادی که مشمول قانون جوانی جمعیت هستند، به صورت ریالی تعیین خواهد شد.

حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.  همچنین، کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد برای آن‌ها مشابه با شاغلان تعیین خواهد شد. 

حداقل حقوق بازنشستگان بر اساس سنوات خدمت، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مشخص شده و سقف کسورات بازنشستگی برای افرادی با حقوق بالاتر، بر اساس قانون دائمی تعیین می‌شود.

افزایش بیش از 2 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان

این در حالی است که در سال 1403، حقوق بازنشستگان در حدود 8 میلیون و 600 هزار تومان بود.در واقع می توان گفت که حقوق بازنشستگان 2 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.

اما این حجم تورم و گرانی با این افزایش 2 میلیون تومانی سازگار خواهد بود؟ اقتصاد 100 در سلسله گزارش ها و گفتگوهایی به این سوال پاسخ خواهد داد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما