تکرار وعده دروغ به مستمری بگیران / حقوق بازنشستگان کشوری 1000000 کم شد !

اقتصاد 100- بر اساس مصوبه هیأت وزیران در تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۳، بازنشستگان کشوری تا زمان اجرای همسان‌سازی حقوق، ماهانه یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب همسان‌سازی دریافت خواهند کرد. این اقدام نشان‌دهنده توجه دولت به رفاه و معیشت بازنشستگان است و می‌تواند به بهبود شرایط مالی این عزیزان کمک شایانی کند.

تکرار وعده دروغ به مستمری بگیران / حقوق بازنشستگان کشوری 1000000 کم شد !

چرا بازنشستگان کشوری علی‌الحساب همسان‌سازی را دریافت نکردند؟

در حالی که بازنشستگان کشوری در تیرماه ۳ میلیون تومان بابت همسان‌سازی سه ماه نخست سال دریافت کردند و در شهریور و مهر نیز هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب برای تیر و مرداد به حساب آن‌ها واریز شد، انتظار می‌رفت که همراه با حقوق مهرماه نیز یک میلیون تومان دیگر به عنوان علی‌الحساب همسان‌سازی واریز شود. اما این اتفاق نیفتاد و آن‌ها تنها حقوق ماه مهر را دریافت کردند.

این عدم واریز در حالی صورت گرفته که خبرها حاکی از اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در پایان آبان‌ماه است و به نظر می‌رسد تا آن زمان دیگر مبلغی تحت عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز نخواهد شد.

تاریخ‌های کلیدی و تأمین معوقات

فضل‌الله رنجبر، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کرد که مقرر شده تا پایان آبان‌ماه احکام بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی صادر و متناسب‌سازی انجام شود. در این جلسه همچنین مطرح شد که در صورت تأمین منابع، معوقات حقوقی بازنشستگان در همان ماه آبان پرداخت خواهد شد.

مبلغ قابل پرداخت: چه انتظاراتی وجود دارد؟

بازنشستگان کشوری در ۷ ماه نخست سال ۵ میلیون تومان تحت عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی دریافت کرده‌اند، در حالی که بازنشستگان تأمین اجتماعی فقط ۳ میلیون تومان دریافت کرده‌اند. اما مبلغ قابل پرداخت باقی‌مانده به هر بازنشسته متفاوت است و هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست.

طبق آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که در مردادماه ۱۴۰۳ به تصویب هیأت وزیران رسید، مبلغ قابل پرداخت باید بر اساس میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های شاغلان مشابه با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی محاسبه و پرداخت شود. با این تفاسیر، بازنشستگان کشوری هنوز چشم‌انتظار دریافت حقوق منصفانه و همسان‌سازی واقعی هستند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما