بلاتکلیفی بازنشستگان تأمین اجتماعی در متناسب‌سازی حقوق / احکام همسان سازی آبان ماه صادر می شود

اقتصاد 100- دولت سیزدهم در تیرماه ۱۴۰۳ با واریز سه میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب به حساب بازنشستگان، گام مهمی در جهت متناسب‌سازی حقوق آن‌ها برداشت.

بلاتکلیفی بازنشستگان تأمین اجتماعی در متناسب‌سازی حقوق / احکام همسان سازی آبان ماه صادر می شود

 حالا با وعده صدور احکام قطعی، انتظار می‌رود که با انجام حساب‌وکتاب‌های لازم، مبلغ دقیق متناسب‌سازی هر چه زودتر تعیین و به حساب این عزیزان واریز شود. آیا این بار بازنشستگان می‌توانند با خیال راحت به آینده مالی خود نگاه کنند؟

پس از واریز سه میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب به حساب بازنشستگان کشوری، انتظار می‌رفت این روند ادامه یابد. اما در عمل، تنها بازنشستگان کشوری از این مزایا برخوردار شدند و بازنشستگان تأمین اجتماعی در بلاتکلیفی باقی ماندند.

نارضایتی بازنشستگان

در اواخر تابستان، با دو واریز یک‌میلیون تومانی، مجموع دریافتی بازنشستگان کشوری به ۶ میلیون تومان رسید. اما بازنشستگان تأمین اجتماعی تنها همان سه میلیون تومان را دریافت کرده‌اند و خبری از واریزی جدید نیست.

منابع مالی متناسب‌سازی

تبعیض در پرداخت‌ها به منابع مالی مرتبط است. طبق قانون، منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید از محل افزایش مالیات ارزش‌افزوده تأمین شود. برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، قرار بود دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کند، اما هنوز هیچ اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است.

پیامدها برای بازنشستگان

بدون تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی، بیش از ۴ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر از متناسب‌سازی حقوق محروم خواهند ماند. علاوه بر این، کمبود منابع باعث فشار مضاعف بر این سازمان شده و حقوق حداقل بگیران را تحت تأثیر قرار داده است.

اقدام مجلس

در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأکید شد که احکام متناسب‌سازی تا پایان آبان‌ماه صادر شود. امید می‌رود که با این اقدامات، وضعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی بهبود یابد و مشکلات مالی آن‌ها برطرف شود.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما