طلا در مسیر رشد، به سرعت‌گیر رسید!

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرچه طلا در هفته‌ای که گذشت، رشد قابل توجهی را مشاهده کرد، اما امروز با کاهش اندکی مواجه شد.

طلا در مسیر رشد، به سرعت‌گیر رسید!

به گزارش  اینوستینگ، طلا در معاملات روز دوشنبه آسیا با کاهش اندک همراه بود. در همین راستا، هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش، به 2384 دلار و 47 سنت رسید، در حالی که قرارداد طلا که در ماه آگوست منقضی می‌شود، با 0.2 درصد کاهش به 2392 دلار و 55 سنت در هر اونس رسید.

در هفته‌ی پیش رو، معامله‌گران برای حصول به نشانه‌های بیشتر در مورد نرخ بهره‌ی آمریکا، داده‌های کلیدی تورم و شهادت جروم پاول رئیس فدرال رزرو را زیر نظر گرفته‌اند.

اما قیمت شمش، در بحبوحه‌ی اعتقاد فزاینده پیرامون کاهش نرخ بهره در سپتامبر، در آستانه‌ی بازگشت به بالای 2400 دلار در هر اونس و نزدیک به بالاترین حد یک ماهه بود. گذشته از این، کاهش ارزش دلار که به پایین‌ترین حد یک ماه اخیر رسید، قیمت‌های گسترده‌تر فلزات را نیز منتفع کرد.

طلا در هفته‌ی گذشته، با خروج از سطح پایین 2300 دلاری، رشد چشمگیری را شاهد بود.

در چشم‌انداز داده‌ها، موج ضعیف آمار بازار کار، خوشبینی بیشتر نسبت به کاهش نرخ بهره را رقم زد. در واقع، داده‌های نرم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه، عامل کلیدی سود طلا بوده است.

آنچه مسلم است نرخ‌های پایین‌تر که مطابق با انتظارات، نقدینگی بیشتری را آزاد می‌کنند و همچنین از میزان جذابیت دلار و اوراق خزانه می‌کاهند، به فلز زرد سود می‌رسانند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ CME، معامله‌گران با احتمال بیش از 72 درصد قیمت‌گذاری می کنند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر 25 واحد پایه نرخ بهره را کاهش خواهد داد که از 59 درصدی که در هفته‌ی گذشته مشاهده شد، رقم بزرگتری است.

در این هفته، سرنخ‌های بیشتر بر روی اقتصاد و سیاست پولی ایالات متحده در کانون تمرکز است. پاول قرار است یک شهادت دو روزه در مقابل سنا و مجلس نمایندگان ارائه کند که احتمالاً برنامه‌های فدرال رزرو برای نرخ‌های بهره را بیشتر شفاف خواهد کرد.

غیر از این، داده‌های تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز در این هفته در دسترس است و بدان جهت اهمیت دارد که احتمالاً در چشم‌انداز بانک مرکزی در مورد نرخ‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها در مورد واردکننده‌ی اصلی چین، روندی مختلط داشت.

معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن با 1 درصد افزایش، به 9983.0 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.9 درصد کاهش، به 4.6235 دلار در هر پوند رسید.

در هفته‌های اخیر، از آنجا که تعرفه‌های واردات اخیر اروپا بر خودروهای برقی چینی بر میزان نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری با غرب افزود، نگرانی‌ها در مورد چین قیمت مس را تحت تاثیر قرار داد. گذشته از آن، آمارهای متوسط ​​اقتصادی از چین نیز بر میزان تردیدها در مورد بازگشت اقتصادی در این کشور دامن زد. داده‌های تورم و تجارت چین در اواخر این هفته منتشر می‌شوند.

و در نهایت، سایر فلزات گرانبها نیز گرچه در هفته‌ی گذشته رشد چشمگیری داشتند، اما در روز دوشنبه عقب‌نشینی کردند؛ در حالی که معاملات آتی نقره با 1 درصد کاهش به 31.370 دلار در هر اونس رسید، معاملات آتی پلاتین با 0.6 درصد کاهش، سطح 1039.25 دلار در هر اونس را ثبت کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما