طلا در مسیر تثبیت قیمت؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز سه‌شنبه حرکت تثبیت‌کننده‌ی قیمت خود را تمدید کرد.

طلا در مسیر تثبیت قیمت؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز سه‌شنبه حرکت تثبیت‌کننده‌ی قیمت خود را تمدید کرد و در آستانه‌ی ورود به بازار اروپا همچنان در محدوده‌ی باریکی در حدود 2500 دلار قرار گرفت.

لحن عموماً مثبت در بازارهای جهانی سهام به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می‌شود که نقش یک باد مخالف را برای فلز گرانبهای امن ایفاء می‌کند. جدای از این، بهبود اندک دلار آمریکا (USD) از پایین‌ترین سطح از ژانویه به محدود کردن روند صعودی این کالا کمک می‌کند.

معامله‌گران ترجیح می‌دهند قبل از شرط‌بندی جدید پیرامون قیمت طلا منتظر سرنخ‌هایی در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو باشند. از این رو، برخی رویدادهای مهم از جمله صورتجلسه ی FOMC در ژوئیه در روز چهارشنبه و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول در روز جمعه در کانون توجه قرار دارد. در این میان، انتظارات از فدرال رزرو، در کنار خطرات ژئوپلیتیکی، ممکن است به حمایت از فلز زرد و محدودکردن روند نزولی آن کمک کند.

 محرک‌های روزانه‌ی بازار: رشد قیمت طلا در انتظار نشانه‌های بیشتری از سوی فدرال رزرو، در حاشیه باقی می‌ماند

قیمت طلا حرکت تلفیقی جانبی قیمت را نزدیک به اوج رکورد افزایش می‌دهد؛ در این بین، معامله‌گران به حاشیه می‌روند و قبل از موقعیت‌یابی برای حرکت جهت‌دار بعدی، منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد فدرال رزرو هستند.

صورتجلسه‌ی جولای FOMC، که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود و حضور جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه، برای اشاره به احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره در سپتامبر بررسی خواهد شد.

پس از آنکه گزارش خوش‌بینانه‌ی خرده‌فروشی در ماه ژوئیه که هفته‌ی گذشته منتشر شد، از میزان نگرانی‌ها در مورد رکود احتمالی در بزرگترین اقتصاد جهان کاست، فعالان بازار از شرط‌‌‌بندی‌های خود برای تعدیل سیاست تهاجمی‌ فدرال رزرو صرفنظر کردند.

در عین حال، ابزار نظارت بر نرخ گروه CME حاکی از آن است که احتمال بیشتری وجود دارد که فدرال رزرو چرخه‌ی تسهیل سیاست خود را در نشست سپتامبر آغاز کند و هزینه‌های استقراض را تا پایان سال 2025 بیش از 200 واحد کاهش دهد.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز دوشنبه با اشاره به اینکه موازنه‌ی ریسک، بیشتر به سمت بازار کار تغییر جهت داده است، بحث و بررسی در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره در ماه سپتامبر را مناسب دانست.

آستن گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز ضمن بیان اینکه اقتصاد ایالات متحده نشانه‌هایی از گرم‌شدن بیش از حد را نشان نمی‌دهد، ابراز داشت که مقامات بانک مرکزی باید مراقب حفظ سیاست‌های پولی محدودکننده باشند.

علاوه بر این، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، نگرانی‌ها در مورد کندی شدید اقتصاد ایالات متحده را کم‌اهمیت جلوه داد، با این حال، وی معتقد بود که بانک مرکزی ایالات متحده باید رویکردی تدریجی برای کاهش هزینه‌های استقراض اتخاذ کند.

در جبهه‌ی ژئوپلیتیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار داشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، طرح پیشنهادی برای حل اختلاف‌نظرهایی که مانع از توافق آزادسازی گروگان‌ها با حماس می‌شود، پذیرفته است.

انتظار می‌رود این هفته مذاکرات از سر گرفته شود و این خوش‌بینی را تقویت کند که آتش‌بس، تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال درگیری در سطح منطقه را کاهش می‌دهد و البته اشتهای سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پرریسک‌تر بهبود می‌بخشد.

تحلیل تکنیکال: به نظر می‌رسد قیمت طلا در حالی که بالاتر از نقطه شکست مقاومتی 2,472-2,470 دلار است، برای افزایش بیشتر آماده می‌شود

از منظر تکنیکال، حرکت قیمت محدود به محدوده ممکن است هنوز به عنوان مرحله‌ی تثبیت صعودی قبل از مرحله بعدی طبقه‌بندی شود. چشم‌انداز سازنده با این واقعیت تقویت می‌شود که نوسانگرها در نمودار روزانه در محدوده مثبت قرار دارند و هنوز از قرار‌گرفتن در منطقه اشباع خرید دور هستند. با این اوصاف، گاوها باید منتظر خریدهای بعدی فراتر از اوج روز جمعه، در حدود منطقه 2509 الی 2510 دلاری باشند، قبل از اینکه برای هر گونه حرکت صعودی بیشتر در کوتاه‌مدت آماده شوند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد نقطه شکست مقاومت افقی 2472-2470 دلاری هم‌اکنون از نزولی فوری محافظت می‌کند. هرگونه کاهش بیشتر احتمالاً خریداران تازه‌ای را جذب می‌کند و در نزدیکی منطقه 2448-2446 دلاری محدود باقی می‌ماند. سطح اخیر باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند که اگر قاطعانه شکسته شود، باید راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار سازد.

پس از آن، قیمت طلا ممکن است کاهش اصلاحی را بیشتر از مرز 2400 دلار، به سمت حمایت میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در نزدیکی منطقه 2392 دلار تسریع بخشد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما