قیمت طلا در رکورد تاریخی باقی می ماند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: کاهش ارزش دلار ،احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تنش‌ها در خارومیانه؛ سه دلیلی‌ست که تحلیلگران می‌گویند قیمت طلا را بالا برده است.

قیمت طلا در رکورد تاریخی باقی می ماند؟

بازارهای جهانی درحالی بسته شد که اونس جهانی به بالای 2500 دلار در هر اونس و بالاترین قیمت در تاریخ این فلز گران‌بها رسید.

طلای جهانی امسال تاکنون ۲۱ درصد افزایش داشته است و رکوردهای پی در پی را ثبت کرده است و در روز جمعه به اوج ۲۵۰۰ دلار و ۹۹ سنت در هر اونس رسیده است، زیرا دلار ضعیف شده و بازارها به طور فزاینده‌ای شاهد کاهش پولی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اونس طلا در طول یک هفته گذشته ۳.۱ درصد گران شده است که این یعنی افزایش ۷۶ دلاری قیمت طلا.

همچنین بنا به این گزارش، عملکرد طلا در بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، رشد ۲.۵ درصدی و به عبارتی ۶۳ دلاری قیمت طلا را نشان می‌دهد.

آمار شاخص قیمت تولیدکننده و شاخص قیمت مصرف‌کننده که در ماه جولای منتشر شد، نشان داد که نرخ تورم آمریکا در حال کاهش است و می‌تواند فدرال رزرو را در مسیر کاهش 25 واحدی نرخ بهره در ماه آینده ترغیب کند.

تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک، تای وونگ می‌گوید که طلا پس از 2 هفته معاملات بسیار متلاطم به بالاترین سطح خود رسید و از 2500 دلار عبور کرد.

عملکرد طلا در طول یک ماه گذشته

در حال حاضر تمامی توجه‌ها به سخنرانی در جکسون هول و رئیس فدرال رزرو، پاول معطوف خواهد شد تا چشم‌انداز دقیق‌تری از شکل کاهش نرخ بهره ارائه شود.

قرار است، رئیس فدرال رزرو آمریکا، جروم پاول، جمعه آینده، در نخستین نشست اقتصادی سالانه فدرال رزرو کانزاس سیتی در جکسون هول، وایومینگ، اظهاراتی را درباره چشم‌انداز اقتصادی ارائه کند.

از طرفی طلا در زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش سایت طلا،چهار منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که به چندین بانک چینی با پیش بینی افزایش تقاضا علیرغم قیمت‌های بی‌سابقه، سهمیه‌های جدید واردات طلا از بانک مرکزی داده شده است.

سهمیه‌های جدید، با هدف کمک به بانک خلق چین برای کنترل میزان ورود شمش به مصرف‌کننده اصلی فلز گرانبها در جهان، در ماه آگوست پس از یک وقفه دو ماهه عمدتاً به دلیل کاهش تقاضای فیزیکی در پی بازار صعودی، اعطا شدند.

تحلیلگران اظهار کردند که خرید قوی چینی عامل کلیدی در افزایش قیمت شمش در ماه مارس و آوریل بود و اگر تقاضا دوباره افزایش یابد، می‌تواند قیمت‌ها را بیشتر افزایش دهد. تقاضا برای جواهرات همچنان ضعیف است اما تقاضای سرمایه گذاری خوب است.

در این هفته، 9 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و اکثریت وال استریت همچنان پتانسیل افزایش بالاتر از بالاترین رکورد این هفته را مشاهده کردند. پنج کارشناس، معادل 56 درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که سه تحلیلگر، معادل 33 ​​درصد، بر این باورند که طلا هفته آینده سود خود را تثبیت خواهد کرد. تنها یک نفر، که 11 درصد از کل را تشکیل می دهد، کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کرد.

در همین حال، 219 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که سرمایه‌گذاران مشابه با کارشناسان تقسیم شدند. 130 تاجر خرده‌فروشی یا 59 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 44 یا 20 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کمتر معامله شود، در حالی که 45 پاسخ دهنده، که 21 درصد باقی مانده را نشان می دهند، شاهد روند صعودی قیمت ها در هفته پیش رو بودند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما