نکات مهم پیش از خرید طلای زینتی که باید بدانید

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا بر اساس قیمت هر اونس طلای جهانی تعیین می‌شود. اما این قیمت روزانه و گاهی ساعتی دچار تغییر می‌شود.

نکات مهم پیش از خرید طلای زینتی که باید بدانید

خوب از پیش از خرید طلا به این نکات توجه کنید:

 قیمت طلا: قیمت طلا بر اساس قیمت هر اونس طلای جهانی تعیین می‌شود. اما این قیمت روزانه و گاهی ساعتی دچار تغییر می‌شود. پس بهتر است پیش از خرید طلا، قیمت روز آن را از اتحادیه طلافروشان استعلام بگیرید. 

اجرت ساخت: اجرت ساخت طلا بستگی به اینکه تولید و طراحی آن دستی باشد یا ماشینی، نوع تراشکاری و طراحی طلا متفاوت است. بنابراین با توجه به بودجه‌تان می‌توانید از طلاهای ساده همچون طلاهای مینیمال و فانتزی تا طلاهای با طرح‌های پیچیده و خاص مثل طلا‌ها با طرح عربی، انتخاب کرده و اجرت ساخت آن را بپردازید. همچنین برخی از طلاها همچون طلای دست دوم و طلای آب شده هیچگونه اجرت ساختی ندارند. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی طلا را دارید، طلاهای بدون اجرت گزینه مناسب‌تر و به صرفه‌‌تری محسوب می‌شوند.

توجه به حک شدن عیار طلا: برای اطمینان از اصالت طلا باید اطلاعاتی که بر روی آن حک شده، توجه کنید. طلاهای ۱۸ عیار عدد ۷۵۰ روی آن حک می‌شود. اما اگر علامت GP را بر روی زیورآلات خریداری شده دیدید، این علامت به این معناست که آن قطعه تنها روکش طلا دارد و کل آن قطعه از طلا ساخته نشده است. 

ترکیب طلا با نیکل: یکی از فلزاتی که برای استحکام با طلا ترکیب می‌شود، نیکل است. نیکل گاهی باعث بروز حساسیت در برخی از افراد می‌شود. پس اگر قبلاً نسبت به این فلز حساسیت داشته‌اید، یا احتمال حساسیت به آن را می‌دهید، خوب است این نکته را با طلا فروش در میان بگذارید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما