قیمت طلا در این هفته کاهشی می شود !

طلا و جواهر اقتصاد 100: تاجران حالا تردید دارند آیا فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس هجدهم سپتامبر 50 واحد پایین می‌آورد یا 25 واحد.

قیمت طلا در این هفته کاهشی می شود !

قیمت طلا در معاملات روز گذشته کاهش یافت و به کانال 2400 دلاری بازگشت.داده‌های مربوط به اشتغال آمریکا سبب شد انتظارات معامله گران جهانی بازار طلا نسبت به دو مرحله کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه جاری تقویت شود؛ مساله‌ای که به گفته تحلیلگران برای این بازار خوب نیست.

شمش طلا در سال جاری بیش از 20 درصد رشد داشته است، بطوری که با خوش‌بینی فزاینده از اینکه فدرال رزرو به سمت سیاست کاهش نرخ‌های بهره حرکت می‌کند حمایت شده است. خریدهای خارج از بازار و تقاضای قابل توجه طلا به عنوان پناهگاه امن در بحبوحه درگیری‌ها در اوکراین و خاورمیانه نیز به رشد آن کمک کرده است.

قیمت هر انس طلا پیش از تعطیلی بازارهای جهانی به 2497 دلار رسید.

گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی در این کشور 142 هزار در ماه اوت رشد داشته، در حالی که انتظار یک افزایش 160 هزار تایی می‌رفت.

نرخ بیکاری روی 4.2 ثابت مانده که مطابق با انتظارات بوده است اما نسبت به 4.3 درصد ماه قبل کاهش داشته است.

به گفته فیل استریبل، استراتژیست ارشد بازارها در Blue Line Futures، نگرانی معامله گران طلا این است که فدرال رزرو در جلسه اواخر این ماه خود نرخ بهره را 0.5 واحد درصد کاهش دهد و این کاهش یکباره باشد؛ این مساله خبر خوبی برای بازار طلا نیست. معامله گران در تلاش هستند تا بفهمند چند کاهش خواهیم داشت و در چه بازه زمانی؛ طلا برای صعود بعدی خود به کاهش‌های پیوسته نرخ بهره نیاز دارد.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت هدف از پایین آوردن نرخ بهره کمک به حفظ تعادل بازار کار خواهد بود.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند با کاهش نرخ بهره قیمت طلا تا 2700 دلار افزایش خواهد یافت.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، کارشناسان صنعت را نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا بدبین نشان داد، در حالی که احساسات مثبت سرمایه گذاران خرد تقریباً نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.

در این هفته، 14 تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و نتایج نشان داد که احساسات به سمت نزول تغییر کرده است. تنها چهار کارشناس یا 29 درصد انتظار دارند که قیمت طلا در هفته پیش رو افزایش یابد، در حالی که هفت تحلیلگر، که کاملاً 50 درصد کل است، بر این باورند که طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت. سه کارشناس باقی مانده، یا 21 درصد، پیش‌بینی کردند که این فلز گرانبها برش جانبی بیشتری داشته باشد.

در همین حال، 177 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که سرمایه گذاران در محدوده مثبت ثابت بودند. دقیقاً 100 تاجر خرده‌فروشی یا 57 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. تنها 29 یا 16 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کمتر معامله شود، در حالی که 48 پاسخ دهنده، که 27 درصد باقی مانده را نمایندگی می کنند، شاهد ادامه تثبیت قیمت ها در هفته پیش رو بودند.

پس از یک هفته تحت سلطه آمارهای اشتغال، تورم هفته آینده بار دیگر به صحنه باز می گردد. انتشار صبح چهارشنبه CPI ایالات متحده برای ماه اوت، و همچنین تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره در صبح پنج شنبه، با کاهش قیمت 25 واحدی دیگر از سوی بانک مرکزی، مهمترین نکته است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما