تقلید اندروید ۱۶ از شیائومی

اقتصاد ۱۰۰ - گوگل قصد دارد در اندروید ۱۶ از استایل نوتیفیکیشن در هایپر او اس شیائومی کپی برداری کند.

تقلید اندروید ۱۶ از شیائومی

به گزارش گروه دانش و فناوری، یکی از تغییرات کلیدی که ممکن است اندروید ۱۶ به همراه داشته باشد، جداسازی اعلان‌ها از تنظیمات سریع است.

اندروید ۱۵ به تازگی به صورت متن باز منتشر شده است، اما کاربران گوشی جدید گوگل پیکسل برای تجربه آن باید تا ماه آینده صبر کنند.

در همین حال، اطلاعات لورفته پیرامون اندروید ۱۶ در حال آشکار شدن است و انتظار می‌رود نسخه بتای رسمی آن در فوریه سال آینده منتشر شود.

اگرچه انتشار اندروید ۱۶، که با نام اندروید W نیز شناخته می‌شود، هنوز دور از انتظار است، نکات اولیه از اندروید ۱۵ بتا QPR1 ، بینش‌هایی را در مورد تغییرات آتی ارائه می‌دهد.

بدین ترتیب جداسازی اعلان ها از تنظیمات سریع از تغییارت کلیدی خواهد یود.

در حالی که این مفهوم طی سال‌ها در پوسته‌ها و رام‌های سفارشی اندروید پیاده‌سازی شده است، مدت زیادی است که بخشی از اندروید بومی نبوده است.

این به‌روزرسانی بالقوه علاقه را برانگیخته است زیرا گوگل اکنون در حال بررسی مجدد این ویژگی در نسخه‌های آینده، احتمالاً با اندروید ۱۶ است.

 

 

اعلان ها و تنظیمات سریع: یک تقسیم عملکردی

 

 

در حال حاضر، پنل اعلان‌ها در اکثر دستگاه‌های اندرویدی شامل اعلان‌ها و چند تنظیمات سریع است. هنگامی که کاربر از بالای صفحه به پایین سوایپ می‌کند، پانل اعلان در کنار تنظیمات سریع ظاهر می‌شود.

با کشیدن انگشت دوم، منوی تنظیمات سریع کامل ظاهر می‌شود، در حالی که کشیدن پشتیبان به سمت بالا، اعلان‌ها و پانل تنظیمات را رد می‌کند.

با این حال، برخی از سیستم‌های مبتنی بر اندروید، مانند سیستم‌هایی که از پوسته‌های سفارشی یا رام‌های خاص استفاده می‌کنند، این دو عملکرد را از هم جدا کرده‌اند.

 این تغییر به اعلان‌ها و تنظیمات سریع اجازه می‌دهد تا به طور مستقل عمل کنند.

به کاربران کنترل بیشتری بر نحوه تعامل آنها با رابط دستگاه خود می‌دهد.

به نظر می‌رسد که گوگل اکنون در حال آزمایش این جداسازی است، اگرچه مشخص نیست که آیا این ویژگی اختیاری یا یک تنظیم پیش فرض در اندروید ۱۶ خواهد بود.

اگر چندین سال از اندروید استفاده کرده‌اید، ممکن است این ویژگی تقسیم را بشناسید.

در نسخه‌های قبلی، کاربران می‌توانستند برای مشاهده اعلان‌ها انگشت خود را به سمت پایین بکشند، سپس برای دسترسی به تنظیمات سریع، انگشت خود را به طرفین بکشند. این طراحی یک تقسیم بندی تمیزتر بین اعلان ها و کنترل های سیستم ارائه می‌دهد.

 

 

یک ترفند کلاسیک برمی‌گردد

برای کسانی که با اندروید آشنا هستند، کشیدن انگشت به پایین با دو انگشت برای دسترسی مستقیم به تنظیمات سریع یک ویژگی شناخته شده است.

این میانبر که سال‌هاست وجود داشته است، همچنان در پوسته‌های خاص اندروید مانند ColorOS موجود است. حتی اگر اعلان‌ها و تنظیمات سریع را به‌طور پیش‌فرض تقسیم نکنند.

با این حال، پنل اعلان جدید اندروید ممکن است کمی اوضاع را پیچیده کند.

در حالی که جداسازی اعلان‌ها از تنظیمات سریع به هر یک از آنها اجازه می‌دهد فضای اختصاصی داشته باشند، دسترسی به تنظیمات سریع می‌تواند به مراحل اضافی نیاز داشته باشد.

 به عنوان مثال، کاربران ممکن است نیاز داشته باشند که با دو انگشت تند بکشند (مشکل در هنگام استفاده از تلفن با یک دست) یا به طور معمول به پایین بکشند و سپس برای تغییر به تنظیمات سریع، انگشت خود را به طرفین بکشند.

از آنجایی که این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است، رابط نهایی نامشخص است.

در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای از سوایپ به طرفین برای جابه‌جایی بین اعلان‌ها و تنظیمات سریع وجود ندارد، که احتمالاً پیدا کردن پانل تنظیمات سریع را برای برخی از کاربران سخت‌تر می‌کند.

 مانند هر نسخه بتا، ماه‌های زیادی قبل از رسمی شدن این تغییر در پیش است، اما قول می‌دهد یکی از جالب‌ترین به‌روزرسانی‌های رابط کاربری اصلی اندروید باشد.

انتهای پیام

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما