جزییات رونمایی از فناوری بلوتوث 6.0

اقتصاد ۱۰۰ - گروه فنی SIG از فناوری بلوتوث 6.0 رونمایی کرد که حاوی چند پیشرفت کلیدی در ارتباطات بی سیم از جمله دقت چند سانتی متری و امنیت پیشرفته است.

جزییات رونمایی از فناوری بلوتوث 6.0

به گزارش گروه دانش و فناوری، بدین ترتیب یکی از مهم ترین ویژگی‌های جدید، فناوری Channel Sounding است. این فناوری به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا فاصله بین آنها را با دقت باورنکردنی تا یک سانتی متر اندازه گیری کنند.

این پیشرفت برای سیستم های ردیابی و مکان محور بسیار مهم است. به عنوان مثال، شبکه Find My اپل می‌تواند در کمک به افراد در یافتن موارد گم شده دقیق‌تر شود. ردیاب‌ها، برچسب‌ها و دستگاه‌های مشابه بلوتوث نیز از این دقت پیشرفته بهره خواهند برد.

بلوتوث 6.0 بر بهبود امنیت نیز تمرکز داشته است.

انتقال داده‌های شخصی بیشتر بین دستگاه‌ها، اقدامات امنیتی قوی‌تری را ضروری ساخته است.

استاندارد جدید تضمین می‌کند که اتصالات امن‌تر هستند و از اطلاعات کاربران محافظت می‌کنند.

یکی دیگر از به روز رسانی‌های مفید، معرفی ISOAL است که با تقسیم فایل‌های بزرگ به بسته‌های کوچکتر، انتقال داده‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند.

این کار نحوه اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشد و کارهایی مانند اشتراک‌گذاری فایل و پخش صدا را بسیار روان‌تر می‌کند.

اگرچه مشخصات موجود است، اما هنوز نمی‌دانیم بلوتوث 6.0 چه زمانی در محصولات مصرفی نصب می‌شود. با این حال، کارشناسان بر این باورند که اولین دستگاه‌های دارای این فناوری جدید می‌توانند تا سال آینده عرضه شوند.

به طور کلی، بلوتوث 6.0 مجموعه‌ای از پیشرفت‌های مهم را به ارمغان می‌آورد.

بلوتوث 6.0 با دقت بهتر، امنیت قوی‌تر و انتقال داده‌های سریع‌تر، نحوه ارتباط دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سیم را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. چه برای ردیابی دستگاه‌ها و چه برای اشتراک گذاری فایل‌ها، استاندارد جدید قول می‌دهد اتصالات بلوتوث را برای همه قابل اعتمادتر و کارآمدتر کند.

 

 

انتهای پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما