آیا حرکت صعودی طلا تداوم دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا مقاومت را نزدیک به 2532 آزمایش کرد و در محدوده 14 روزه تثبیت شد. شکست بالاتر از این سطح می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تداوم حرکت صعودی باشد.

آیا حرکت صعودی طلا تداوم دارد؟

به گزارش  «اف‌ایکس امپایر» طلا مقاومت را نزدیک به 2532 آزمایش کرد و در محدوده 14 روزه تثبیت شد. شکست بالاتر از این سطح می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تداوم حرکت صعودی باشد.

طلا در روز جمعه به سقف قیمت 2529 رسید که دقیقاً نرسیده به بالاترین رکورد 2532 قرار داشت و آزمایش مقاومت دیگری را در بالای محدوده قیمتی باریک 14 روزه تکمیل کرد. مقاومت در پی صعود 2532 مشاهده شد که منجر به عقب‌نشینی روزانه شد. به نظر می‌رسد طلا هفته را در یک موقعیت نزولی در نیمه‌ی پایینی محدوده‌ی معاملاتی روزانه به پایان می‌رساند. اما این ممکن است با توجه به الگوی نمودار اهمیت زیادی نداشته باشد.

طلا در محدوده قیمت محدود

از آنجا که طلا در محدوده‌ی باریکی از 2471 تا 2532 باقی مانده، تغییر چندانی در روند قیمت آن رخ نداده است. گفتنی است تا زمانی که فلز زرد از آن محدوده خارج نشود، نوسانات همچنان ساکن خواهد بود. این روند در بازه‌های زمانی متعدد رو به افزایش است که نشان می‌دهد در صورت افزایش تقاضا، احتمال شکست صعودی وجود دارد. با این وجود، این بدان معنا نیست که افت قبل از یک شکست صعودی رخ نخواهد داد.

با توجه به الگوی تثبیت فعلی، سیگنال صعودی در رالی بالای سطح 2532 ارائه خواهد شد. اوج‌های این محدوده به مدت شش روز از 14 روزی که شکل گرفته است، آزمایش شده‌اند. بنابراین، اوج‌های روزهای دیگر سناریوی مطمئن‌تری برای نشانه‌های زودهنگام شکست احتمالی بالاتر از اوج ارائه نمی‌دهند.

افت به زیر 2471 ممکن است منجر به کاهش شود

عقب‌نشینی عمیق‌تر از آنچه از زمان شکست الگوی مثلث متقارن در سه هفته پیش دیده شده، در سقوط به زیر 2471 محتمل است. خط بالای مثلث نشان‌دهنده‌ی پشتیبانی است و همچنین باید به آن توجه کرد، چرا که ممکن است بسته به زمانی که به آن برسد، قیمت کمی پایین‌تر را به تصویر بکشد. اگر طلا دوباره به الگوی مثلث سقوط کند، مناطق حمایتی احتمالی در حدود 2450، سقف قیمت نوسانی قبلی، و MA-50 روزه در 2439 وجود دارد.

پیشروی روز پنج‌شنبه پتانسیل طلا را برای ادامه‌ی تقویت و احتمالاً به چالش‌کشیدن بالاترین سطح 2532 رقم زد. برگشت صعودی روزانه با شکست طلا در بالای الگوی کندل چکشی دوجی در روز چهارشنبه آغاز شد. و طلا طی روز، در یک سوم بالای محدوده روزانه بسته شد. همچنین یک آزمایش موفقیت‌آمیز حمایت در 20-MA بنفش به عنوان پایین‌ترین سطح روزانه وجود داشت.

با این حال، حرکت قیمت، پتانسیل موجود را نفی می‌کند. همچنین، با توجه به نمودار هفتگی، طی دو هفته‌ی گذشته طلا در محدوده دو هفته قبل خود معامله شد که احتمالاً زمینه را برای خروج از الگوی تثبیت فراهم کرده است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما