اختصاصی اقتصاد 100/رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه مجلس

افزایش مالیات بر ارزش افزوده تورم زاست/ افزایش مالیات تحمیل هزینه به مردم !

اقتصاد 100-رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه گفت:افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده دربودجه سال آینده برای تامین منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان، تورم زاست.

افزایش مالیات بر ارزش افزوده تورم زاست/ افزایش مالیات تحمیل هزینه به مردم !

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه وعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس افزود:به چند دلیل افزایش یک درصد تورم زا است، اول اینکه بسیاری از کالاها و خدمات ،بطور مستقیم یک درصد افزایش قیمت پیدا می کنند و این اقدام باعث تورم مستقیم می شود.

وی افزود:‌دلیل بعدی این است که انتظارات تورمی جامعه ،افزایش می یابد وتورم تحریک می شود. نکته بعد،ایرادات و اشکالاتی است که در اخذ مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه تاکید کرد:مالیات بر ارزش افزوده باید از کالای نهایی گرفته شود یعنی تمام زنجیره، که به تولید یک کالا منتهی می شوند باید تسویه حساب کنند و تنها مصرف کننده نهایی یک درصد مالیات اضافه شده را،پرداخت کند، اما به جهت اینکه ساز وکارکشور در نظام مالیاتی به روز نیست بعضا می بینیم که کالای نهایی در مسیر تولید چندین بار شامل دریافت ارزش افزوده می شود که این یعنی 9 درصد ارزش افزوده گاهی تا چهار بار اخذ می شود و عملا به تورم کمک کرده وآنرا افزایش می دهد.

زنگنه تصریح کرد:‌ وقتی عدد 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ،به 10 درصد برسد این یعنی در برخی زنجیره ها ،یک درصد افزایش نخواهیم داشت و تا 3 الی 4 درصد ارقام بالا می رود، ومعمولا افزایش هزینه ها در سمت تولید با ضریب حداقل 1و نیم،به سمت مصرف کننده خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه گفت:با توجه به اینکه چهارمین سال است که شاهد تورم بالای 40 درصد هستیم بنظر بنده در چنین شرایطی دولت و مجلس نباید زیر بار سیاست های تورم زا چه در سمت مصرف کننده یا تولید کننده بروند.

وی در پاسخ به اینکه گفته می شود منابعی به جز افزایش مالیات وجود ندارد تصریح کرد:‌دولت ها در کشور، متاسفانه دولت های هزینه هستند و درآمد زایی ندارند، در قضیه مالیات، توصیه من به دولتی که شعارعدالت می دهد این است که به جای افزایش مالیات بر ارزش افزوده می توانست ظرف یکماه ،‌لایحه ای دو فوریتی در مورد نظام بخشی وتخفیف های مالیاتی ارائه بدهد.

زنگنه افزود:بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی، فقط 40 شرکت، 150 هزار میلیارد تومان از تخفیف مالیاتی استفاده می کنند و بسیاری از صنایع بزرگ کشور مانند معادن مالیات نمی دهد، به طور مثال فردی زمانی ،در یکی از مناطق محروم برای تشویق به کار آفرینی از مالیات معاف شده ولی حالا چنین منطقه ای دیگر محروم نیست وگسترش پیدا کرده بطوریکه دارای بزرگراه ،انرژی وبرق شده و شرایط بهتری دارد، لذا پیشنهاد می کنم دولت به جای اینکه مالیات از جیب مردم بردارد به سمتی حرکت کند که از لایه های بالا،که تخفیفات یا فرارهای مالیاتی دارند منابع خود را تامین کند.

وی درمورد کسری بودجه سال آینده گفت :بله بودجه کسری عملیاتی خواهد داشت.

زنگنه همچنین درخصوص تفاوت بودجه فعلی با سال آینده تاکید کرد:بودجه خیلی فرقی نکرده،تنها مالیات افزایش داده شده که بخشی به دلیل تورم طبیعی است اما نگران  این هستیم که افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، تحمیل هزینه اضافه به مردم باشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما