گزارش «اقتصاد 100» از بازار طلا و ارز

شیپور جنگ در بازار ارز و سکه /خریداران دلار مراقب باشند

در بازار داخلی ایران، قیمت طلا ۱۸ عیار برای دومین بار در این هفته به کانال ۴ میلیون تومان وارد شد. از سوی دیگر، سکه‌بازان نیز به دنبال افزایش قیمت طلا و دلار به بازار هجوم آوردند.

شیپور جنگ در بازار ارز و سکه /خریداران دلار مراقب باشند

به گزارش اقتصاد ۱۰۰، بررسی وضعیت بازار ارز تهران در روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه نشان‌دهنده ادامه نوسانات ارزی تحت تأثیر افزایش ریسک‌های سیاسی است.

این موضوع با قیمت‌های اعلامی از سوی برخی معامله‌گران در بازار فردوسی تا حدی تأیید می‌شود. به نظر می‌رسد که پس از تنش‌ها در خاورمیانه و حمله زمینی اسرائیل به لبنان، برخی دلالان ارزی در بازار پشت خطی شب گذشته با بزرگنمایی اخبار منفی و احتمال واکنش ایران به حوادث اخیر، سعی در ایجاد هیجان در روند معاملات داشتند.

دلار وارد کانال جدید شد

بر اساس شواهد موجود، نرخ دلار که روز گذشته با ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شده بود، در معاملات پشت خطی به سطح ۶۱ هزار تومان نفوذ کرد. همچنین، در بازار نقدی روز سه‌شنبه، برخی فعالان بازار ادعا کردند که اسکناس آمریکایی با ۶۱ هزار و ۳۵۰ تومان بازگشایی شده و در عصر به نیمه کانال مذکور رسیده است.

نفع تندروها از «تنش های اقتصادی» به روایت یک نماینده /ترورها، امنیت اقتصادی را به خطر می اندازد

این دسته از معامله‌گران همچنین اعلام کردند که روند صعودی دلار در بازار پشت خطی امروز نیز ادامه داشته و نرخ دلار در حدود ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان در نوسان بوده است.

درهم بازار ارز را هیجانی کرد

صرف‌نظر از نرخ دلار، قیمت درهم امارات امروز با افزایش مثبت آغاز شد و انتظارات افزایشی در بازار ارز را تحت تأثیر قرار داد. به گفته فعالان ارزی، درهم امارات دیروز با قیمت ۱۶ هزار و ۶۳۰ تومان بسته شد و امروز ظهر با ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان فعالیت خود را شروع کرد.

نکته قابل توجه این است که از زمان آغاز به کار تا پایان بازار، درهم امارات بر روی همین قیمت معامله شد.

ترکش جنگ لبنان به هرات رسید

روند نوسانات هیجانی دلار آمریکایی در بازار هرات، که در نزدیکی ایران واقع شده، نیز قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد تأثیرات هیجانی ناشی از اخبار اخیر خاورمیانه به این بازار نیز سرایت کرده و بر آن تأثیر گذاشته است.

قیمت دلار در بازار پشت خطی شب گذشته به ۶۰ هزار و ۷۸۰ تومان رسید و در معاملات نقدی امروز به ۶۰ هزار و ۹۵۰ تومان افزایش یافت. همچنین، طبق ادعای معامله‌گران این بازار، قیمت دلار فردایی به ۶۱ هزار و ۵۸۰ تومان رسیده است.

دلار و سکه و طلا

خریداران ارز و سکه مراقب باشند 

نکته مهم درباره قیمت‌ها این است که بیشتر تحلیلگران ارزی وضعیت بازار را ناپایدار و شکننده ارزیابی می‌کنند و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که فریب دلالان ارزی را نخورند. زیرا بر اساس تجربیات گذشته، با کاهش تنش‌های جنگی، احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد.

تاخت و تاز طلا و سکه در تهران

در کنار نوسانات بازار ارز، شاخص قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز افزایش یافت. قیمت اونس طلا امروز با افزایش قابل توجهی مواجه شد و این فلز گرانبها در عصر امروز با رشد ۳۳ دلاری به ۲۶۶۵ دلار رسید. در بازار داخلی ایران، قیمت طلا ۱۸ عیار برای دومین بار در این هفته به کانال ۴ میلیون تومان وارد شد.

از سوی دیگر، سکه‌بازان نیز به دنبال افزایش قیمت طلا و دلار به بازار هجوم آوردند. سکه امامی که دیروز با قیمت ۴۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بسته شده بود، امروز به کانال ۴۷ میلیون تومان وارد شد و تا ۴۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان افزایش یافت، هرچند که در عصر امروز بر روی قیمت ۴۷ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان تثبیت شد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

کدام اقدام ضربتی ، شوک مثبت به معیشت کارگران است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما