گفتگوی «اقتصاد 100» با دو نماینده

گردش مالی هولناک در تجارت فیلترشکن ها /هم‌صدایی مجلس و دولت در رفع فیلترینگ

انتظارات از دولت چهاردهم و مجلس جدید برای قدم برداشتن در مسیر رفع فیلترینگ بالا گرفته است، آیا دو قوه تن به این مطالبه مردم می دهند؟

گردش مالی هولناک در تجارت فیلترشکن ها /هم‌صدایی مجلس و دولت در رفع فیلترینگ

به گزارش اقتصاد 100، دولت پزشکیان امروز اولین گام برای بررسی فیلترینگ را برخواهد داشت، چه آنکه براساس اخبار اعلام شده رئیس جمهور قرار است در جلسه امروز شورایعالی فضای مجازی حضور یابد تا شاید فضای شورا را برای رفع فیلترینگ آماده کند.

اقدام فوریِ دولت و مجلس برای رفع فیلترینگ؟

رفع فیلترینگ از مهمترین وعده های انتخاباتی پزشکیان بود و برخی براین اعتقادند رئیس جمهور و وزیر ارتباطات باید زودتر تکلیف اینترنت و فیلترینگ را روشن کنند، امری که می تواند در رونق بخشی به کسب و کارها خصوصا کسب و کارهای آنلاین نقش محسوس و اثرگذاری داشته باشد.

گردش مالی 10 تا 20 هزار میلیاردی در تجارت فیلترشکن ها

در همین رابطه، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به اقتصاد 100، گفت: اینترنت برای مردم فیلتر است اما مسئولین از اینترنت بدون فیلتر استفاده می کنند، باید چنین تبعیضی برداشته شود.

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود افزود: گردش مالی در تجارت وی پی ان ها به عبارت نقل قول ها ،چیزی حدود 10 تا 20هزار میلیارد تومان است، اگر فیلترینگ در کشور بر قرار است معنی فیلترشکن چیست.

وی تصریح کرد:در تجارت وی پی ان جز اینکه جیب یک عده را پرشود و منافع آنها را تامین گردد اتفاق دیگری نیست، امیدواریم دولت مجالی برای برداشتن فیلترینگ پیدا کند.

پشت پرده ماجرای فیلترینگ و مافیای فیلترشکن چه کسانی هستند؟

علی احمدی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که آخرین جلسه در خصوص بحث رفع فلیترینگ به کجا رسیده است؟ با توجه به اینکه هزینه های سنگینی بابت خرید فیلترشکن به مردم تحمیل شده است، به خبرنگار اقتصاد ۱۰۰ گفت: متاسفانه به نظر می رسد عده ای در زمینه فروش فیلترشکن ها به نوعی در حال رانت خواری هستند. در‌ واقع همه مردم چه مسوولان و مدیران از فضای مجازی اعم از تلگرام و واتساپ با استفاده از فیلترشکن استفاده می کنند. 

او افزود: در واقع اینکه پشت پرده این ماجرای فلیترینگ چه کسانی هستند و چه رانت و مافیایی وجود دارد، قابل بررسی است و با حضور نمایندگان کمیسیون های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر نیز رفع فلیترینگ یکی از مباحث داغ مجلس است و امیدواریم در آینده نزدیک تر چه سریعتر نتیجه ارزنده ای حاصل شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که نتیجه آخرین جلسه در این باره چه بوده؟ با توجه به اینکه رفع فلیترینگ به نوعی توسط وزیر ارتباطات به تعبیر برخی منتقدان در حال پاس کاری شدن است، تصریح کرد: این موضوع بحث دو طرفه است در واقع هم مجلس و هم دولت باید به بحث رفع فلیترینگ ورود کند در‌ حال حاضر هم در حال هماهنگ شدن هستند تا بتوانند این مشکل را به نحو احسن حل کنند.

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

کدام اقدام ضربتی ، شوک مثبت به معیشت کارگران است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما