سایه تحولات لبنان بر سر بازارهای ایران

نفع تندروها از «تنش های اقتصادی» به روایت یک نماینده /ترورها، امنیت اقتصادی را به خطر می اندازد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ترورها در ایران و منطقه، حتما اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داد و عملا ما را با مشکل عدم ثبات اقتصادی روبرو می کند.

نفع تندروها از «تنش های اقتصادی» به روایت یک نماینده /ترورها، امنیت اقتصادی را به خطر می اندازد

به گزارش اقتصاد ۱۰۰،  شوک خبری شهادت سید حسن نصرالله به بازارها هم رسیده است، چنانچه از روز شنبه و همزمان با تایید خبر شهادت دبیرکل حزب الله قیمت ارز و طلا تکان خوردند و روند صعودی داشتند. نکته‌ای که از چشم محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم دور نماند. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگویی که با سایت اقتصاد ۱۰۰ داشت، بر این نکته تاکید می‌کند که این شوک‌های اقتصادی هزینه‌های جدیدی را بر زندگی مردم تحمیل می‌کند.

پیش شرط افزایش قیمت طلا و ارز در روزهای آینده /شوک سیاسی به بازارها

افزایش حقوق کارگران یا سبد کالا؟ /یک کارخانه‌دار با ۵ هزار کارگر، یارانه می گیرد

به عبارت دیگر این نماینده مجلس شورای اسلامی بر این باور است که بحث ترورها امنیت اقتصادی ایران و سرمایه‌گذاری را تحت تاثیر قرار داده و اثرات منفی خود را نشان می‌دهد. 

در ادامه گفتگوی اقتصاد ۱۰۰ با محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای بنابی! حوادث اخیر منطقه از جمله شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان تا چه اندازه بازارهای ایران را تحت الشعاع قرار می‌دهد؟

بحث‌های اقتصادی صد در صد تحت تاثیر حوادث جریاناتی که در لبنان اتفاق افتاد، قرار داشت. ایران باید اقتصاد قوی داشته باشد که تحت تاثیر این حوادث قرار نگیرد اما ما هر اندازه هم که تلاش کنیم، مهم دولت، مجلس و همه دستگاه‌های کشور هستند که برای حفظ ارزش پول ملی به خصوص در این برهه‌های حساس که الان اتفاق می‌افتد، تلاش کنند.

شهادت این بزرگواران چه در لبنان و چه در ایران که بحث هنیه پیش آمد، حتما اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داد و عملا ما را با مشکل عدم ثبات اقتصادی روبرو کرد. بحث‌های سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی مواردی هستند که با این ترورها در کشور با مشکل جدی مواجه می‌شود. لذا همه ما باید تلاش کنیم که این مشکلات و ترورها کم شوند و این بحث انتقام که رهبری فرمودند پیگیری شود که اسرائیل به این صورت لجام گسیخته عمل نکند.

*با توجه به اینکه بازارهای ایران مستعد شوک هستند، این دو اتفاقی که افتاده تا چه اندازه بار اضافه بر هزینه‌های مردم تحمیل می کند؟

اگر اقتصاد ایران قوی باشد و به صورتی باشد که تاثیرپذیری کمی از این قبیل شوک‌ها داشته باشد، حتما این اتفاق نمی‌افتد و شوک‌ها تاثیر منفی بر اقتصاد نمی‌گذارند اما متاسفانه با توجه به اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری در کشور شکل نگرفته و عملا فعالیت برخی از سرمایه‌گذاران جانیفتاده، این شوک‌ها حتما تاثیر منفی خواهد داشت اما امیدواریم که انشالله با تدابیری که دولت خواهد داشت، این شوک‌های اقتصادی و امنیتی کمتر شوند.

*چه کسانی از فضای پر تنش در بازار سود می‌برند؟

تندروها و گروه‌هایی که در جریان‌های مختلف تندرو هستند، اکثرا اینها چه در جریان اصولگرا و چه در جریان اصلاح‌طلب حضور داشته باشند، همگی از این قضایا سود خواهند برد. لذا به نظر می‌رسد افراد معقول و عقلانی که در هر دو طرف سیاسی قرار دارند، تندروهای دو طرف را کنترل کنند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

کدام اقدام ضربتی ، شوک مثبت به معیشت کارگران است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما