مشاوره واردات از چین بصورت دریایی و هوایی

مشاوره واردات از چین با توجه به اینکه امروزه شاهد گسترش همکاری‌های دو کشور ایران و چین و همچنین بازشدن درب‌های تجارت چین به‌روی ایران هستیم‌، اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

مشاوره واردات از چین بصورت دریایی و هوایی

چین جزو بزرگ‌ترین صادرکنندگان در جهان است و بخش اعظم محصولات وارداتی به کشور ایران نیز از طریق این کشور تامین می‌شود.

یکی از دغدغه‌های اصلی تاجران ایرانی در واردات کالا از چین، انتخاب بی‌دردسرترین راه برای حمل آن است. اینکه کالا با هزینه کم، سرعت بالا و به صورت مطمئنی به کشور برسد و امنیت سرمایه‌ای آنان به خطر نیفتد. در اینجا سعی داریم مشاوره واردات از چین بصورت دریایی و هوایی را به‌صورت مختصر بیان کنیم.

روش‌های حمل بار از چین به ایران

شما با دو روش دریایی و هوایی می‌توانید کالاهای خریداری‌شده خود را از چین به ایران وارد کنید. برای شناخت اینکه کدام روش برای شما مفیدتر و به‌صرفه‌تر است، نیاز است به‌معرفی هریک از این روش‌ها بپردازیم.

حمل کالا از چین با روش دریایی

برای تاجرانی که هزینه تمام‌شده حمل بار اولویت بیشتری به مدت زمان تحویل بار دارد، روش دریایی یک گزینه مناسب است. همچنین روش دریایی برای انتقال کالاهایی با وزن سنگین و با حجم بالا توصیه می‌شود. هزینه حمل دریایی بار از چین ارزان‌تر از روش هوایی است و طی 30 تا 35 روز، کالاها، وارد گمرک ایران می‌شوند. حمل دریایی بار دارای روش‌های متفاوتی است. سه روش ممکن در حمل دریایی، عبارت‌اند از:

  • حمل فول کانتینر (FCL): از این روش برای بارهای سنگین و حجیم استفاده می‌شود. در روش حمل فول کانتینر، کل ظرفیت کانتینر برای یک شرکت وارداتی اجاره می‌شود؛ اما این روش زمانی توصیه می‌شود که کل بار به اندازه ظرفیت کانتینر باشد.

  • حمل خرده‌بار (LCL): از دیگر روش‌های دریایی استفاده از کانتینرهایی است که برای ارسال خرده‌بار کاربرد دارند. این کانتینرها 50 درصد از کانتینرهای FCL کوچک‌تر بوده و ظرفیت آن‌ها 20 فوت است. این نوع کشتی‌های کوچک برای تاجرانی با بار کمتر، مناسب است.

  • حمل فله‌ای (Break Bulk): در این روش کالا بدون بسته‌بندی و به ‌صورت فله‌ای وارد می‌شود. واردات کالا به روش فله‌ای تنها برای محصولاتی امکان‌پذیر است که خود به‌‌صورت فله باشند. برای مثال مواد معدنی و یا خاک از این نوع کالاها هستند.

به‌طور کلی حمل و نقل دریایی بین 4 تا 6 برابر ارزان‌تر از حمل و نقل هوایی است. برای حمل بار دریایی از چین به ایران معروف‌ترین و به صرفه‌ترین مسیرها، موارد زیر هستند.

  • از شنژن به بندرعباس

  • از گوانجو به بندرعباس

  • از نینگبو به بندرعباس

  • از کینگداو به بندرعباس

  • از دالیان به بندرعباس

  • از شیامن به بندرعباس

  • از تیان جین به بندرعباس

حمل کالا از چین با روش هوایی

این روش برای کالاهای سبک (کمتر از 1500 کیلوگرم) مناسب است. اگر محموله شما حجیم یا سنگین‌ وزن است، روش هوایی مناسب حمل نیست. اگر کالاها فاسدشدنی هستند و نیاز است که هر چه سریع‌تر به مقصد برسند، حمل هوایی مناسب‌تر است. در واقع این روش زمانی توصیه می‌شود که هزینه حمل بار اهمیت زیادی نداشته و بیشتر سرعت انتقال بار اهمیت داشته باشد. پست هوایی طی زمان 7 الی 10 روز کالاهای خریداری‌شده شما را از چین وارد فرودگاه ایران می‌کند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب حمل هوایی از چین می‌پردازیم، مزایای این روش شامل موارد زیر است:

  • سرعت بالا و خدمات سریع

  • امکان ارسال به مناطق دورافتاده

  • استاندارد بالای امنیت و حمل کالا بدون موانع تحریمی

  • بسته‌بندی‌های سبک که باعث کاهش هزینه بسته‌بندی و زمان بسته‌بندی است.

  • سرعت بالا به هنگام ترخیص کالا در گمرک فرودگاه امام

معایب حمل هوایی از چین نیز شامل وابستگی به شرایط آب‌وهوایی و جوی، هزینه بالا آن، وجود محدودیت حمل و نقل بار هوایی از چین برای برخی از کالاها و ظرفیت محدود در حمل است.

چنانچه به مشاوره واردات از چین بصورت دریایی و هوایی با جزئیات بیشتری نیاز دارید، کارشناسان شبکه بازرگانی وانیکس آماده پاسخ به سوالات شما هستند.

دبی، کشور برهم زننده معادلات حمل و نقل مستقیم

در حال‌حاضر، اکثر بازرگانان و تاجران برای واردات کالا به‌ جای مسیر مستقیم چین به ایران از مسیر چین- دبی- ایران استفاده می‌کنند. دو دلیل اصلی که ایرانیان بارهای خود را ابتدا از کلیه کشورها ابتدا به دبی (امارات متحده عربی) و سپس به ایران ارسال می‌کنند به شرح زیر است:

1. اولین دلیل، وجود تحریم‌های بین‌المللی است که بسیاری از بازرگانان ایرانی را مجبور به این‌کار می‌کند. فروشندگان خارجی به خاطر تحریم‌ها، امکان فروش کالا و تجارت با ایرانیان را ندارند و گاهی تمایلی به قبول ریسک این نوع معاملات ندارند. از این‌رو بسیاری از تاجران ایرانی در مذاکرات اولیه با فروشندگان خارجی، سفارشات خود را با آدرسی از دبی نهایی کرده و خود را مقیم کشور امارات معرفی می‌کنند.

2. برخی از واردکنندگان تمایل دارند کالاهای خود را به صورت لنجی از دبی (امارات متحده عربی) به ایران وارد کنند. علت این تمایل، وجود معافیت‌های خاصی که واردات در قالب بارهای ته‌لنجی دارند، است. از این رو بسیاری از تجار و واردکنندگان ایرانی مرسولات خود را ابتدا به دبی (امارات متحده عربی) و سپس از طریق لنج به ایران ارسال می‌کنند.

حمل ته لنجی بار از دبی 30 تا 35 روز زمان می‌برد. طبق بررسی‌های انجام شده تفاوت هزینه‌های ترخیص و واردات کالا از این طریق نسبت به واردات مستقیم به گمرکات کشور گاهاً 50 تا 70 درصد ارزان‌تر و به صرفه‌تر است.

جمع‌بندی

سالیان درازیست که درهای تجارت چین به روی ایران، باز است و فرصت‌های بی‌شماری را برای واردکنندگان کالاهای مختلف ایجاد کرده است. آنچه که در واردات اهمیت دارد، انتخاب بهترین روش حمل کالاست. همان‌طور که در این مقاله بیان کردیم، روش‌های حمل کالا بسته به نوع حمل و نقل هوایی یا دریایی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. توصیه می‌کنیم برای جویا شدن از هزینه حمل بار از چین و انجام واردات از کارشناسان شرکت وانیکس کمک بگیرید. کارشناسان شرکت بازرگانی وانیکس از خرید تا تحویل کالا، درکنار شما خواهند بود.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما