عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با «اقتصاد 100»

مجلس نگران «قطع گاز خانگی» در زمستان /علت را در خارج از مرزها و تحریم جستجو نکنید

یک عضو کمیسیون انرژی معتقد است که بخشی از ناترازی انرژی مربوط به ناکارآمدی مدیریتی و استفاده از افراد ناشایست در بخش های مهم است و تقصیر همه مشکل را نباید به گردن تحریم وخارج از مرزها انداخت.

مجلس نگران «قطع گاز خانگی» در زمستان /علت را در خارج از مرزها و تحریم جستجو نکنید

فرهاد شهرکی، نعضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به رشد مصرف انرژی طی سالهای گذشته، به خبرنگار «اقتصاد 100»، گفت: دولت ها موظف بودند متناسب با مصرف، رشد تولید را در دستور کار قرار دهند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و در تابستان امسال چیزی حدود 19 هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم.

سوال مردم در پی قطع برق مکرر

این نماینده زابل در مجلس، با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور 10 درصد افت دارد، تصریح کرد: اگر بگویم 90 هزار مگاوات برق در کشور تولید می شود حدود 9 هزار مگاوات آن در شبکه افت پیدا می کند به همین دلیل دایما از مردم خواهش می کنند در مصرف صرف جویی کنند، این امر اشکالی ندارد اما جامعه می پرسد در بحث توزیع شبکه طی سالهای گذشته چقدر سرمایه گذاری شده است.

نماینده زابل تصریح کرد:قرار بود در چند سال گذشته 5 هزار مگاوات تولید برق تجدید پذیر (خورشیدی یا بادی ) صورت گیرد در حالیکه این اعداد محقق نشد.

زمستان نمی توان گاز خانگی را قطع کرد زیرا...

شهرکی با اشاره به اینکه نیروگاه های کشور راندمانی حدود 30 درصد ودر دنیا زیر 55 درصد ندارند تصریح کرد: 14 نیروگاه تولید برق کشور گازی است و زمستان نمی توان مصرف گاز خانگی را قطع کرد، لذا نگرانی این است که برای ناترازی گاز موجود، نیروگاه ها از سوخت مایع استفاده کنند و طبق اطلاعات موجود چنانچه میزان ذخیره سوخت مایع امروز را با سال قبل مقایسه کنیم  این مقدارنسبت به پارسال کمتر شده است.

وی تاکید کرد: مجلس دریکماه اخیر با مسئولین وزارت نفت و نیرو جلساتی داشته تا برای زمستان برنامه ریزی لازم صورت گیرد و مخازن سوخت مایع تامین و برق کشور دچار افت نشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تنها راه جبران ناترازی موجود توسعه نیروگاه های کشور است گفت: در بحث گاز نیازمند سرمایه گذاری در حفر چاه ، تصفیه گاز و خط انتقال هستیم چون دچار عقب افتادگی تاریخی هستیم.

نماینده مجلس دوازدهم خاطر نشان کرد: انتظار داریم مطابق همیشه که مردم کم کاری بسیاری از مسئولین را جبران کردند در این قسمت نیز کمک کنند تا در چند سال آینده نیروگاه های تجدید پذیر را به حدی برسانیم که مشکلات فعلی حل شود.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما