اختصاصی اقتصاد 100؛

فرار تاریخی سهامداران از بازار ادامه دارد/ منزلت سهامداران زیر سئوال

آنچه بازار امروز نیاز مبرم به آن دارد، بازگشت اعتماد و تزریق نقدینگی توسط جامعه است که این مسئله مستلزم باز تعریف جایگاه سرمایه گذار در بدنه اجرایی کشور و تشویق خانوارها به پس انداز از طریق سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه است.

 فرار تاریخی سهامداران از بازار  ادامه دارد/ منزلت سهامداران زیر سئوال

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100 -مژده ابراهیمی: پیشنهاد می شود سازمان بورس با همفکری فعالان بازار طرحی با عنوان «ارتقای منزلت سرمایه گذاران» تهیه و به دولت ارائه کند تا پس از تصویب در مجلس اجرایی شود؛‌همچنین در این طرح باید مشوق هایی برای سرمایه گذاری در بازارسرمایه در نظر گرفته شود که لزوما جنبه مالی ندارند، بلکه بر اساس میزان سرمایه گذاری افراد در بازار سرمایه (بجای سرمایه گذاری های سوداگرانه و یا خرید ملک در خارج از کشور) جایگاه اجتماعی ایشان را افزایش می دهد. 

مهدی رادان – کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 اظهار کرد: رسیدن به فصل تدوین و تصویب بودجه سالانه کشور بار دیگر موضوع تعامل بین سرمایه گذاران، سازمان بورس، دولت و مجلس را در محافل اقتصادی به محل گفت‌وگو تبدیل کرده است.

وی افزود: در میانه بحران های گوناگونی که کشور را در بر گرفته است؛ شاید بحران سقوط پی در پی شاخص بورس و سرمایه سهامداران به حاشیه رفته باشد، اما کیست که نداند کلید حل بسیاری از بحران ها در امکان تجهیز منابع مالی است و بازارسرمایه بهترین بستر برای تجمیع سرمایه های خرد و گره گشایی از مشکلات بزرگ است؛ به ویژه در شرایطی که تحریم های غرب، دسترسی به منابع مالی بین‌المللی و حتی دارایی های کشور در خارج را مشکل و در بسیاری موارد ناممکن ساخته  است.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: بی توجهی به ظرفیت های این بازار در این زمانه دشوار و بی تفاوتی نسبت به حال و روز تأسف بار آن جز فرصت سوزی ناشی از ناآگاهی و یا بی تجربگی چه می تواند باشد؟ نگاهی به نسبت قیمت به سود آتی سهام که معیاری برای ارزیابی ریسک پذیری سرمایه گذاران در خرید سهام است و در پاره ای از سهام بنیادین بازار به زیر 5 رسیده است، نشان دهنده فرار تاریخی سهامداران خرد از بازار است. 

به گفته وی؛ در خصوص آنچه در این شرایط سازمان، وزارت اقتصاد و مجلس می توانند انجام شوند ؛گفته ها بسیار است و لیست بلندی بالایی توسط هر صاحب نظر ارائه می شود، اما آنچه بازار امروز نیاز مبرم به آن دارد، بازگشت اعتماد و تزریق نقدینگی توسط جامعه است که این مسئله مستلزم باز تعریف جایگاه سرمایه گذار در بدنه اجرایی کشور و تشویق خانوارها به پس انداز از طریق سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. 

رادان اظهار کرد: پیشنهاد می شود سازمان بورس با همفکری فعالان بازار طرحی با عنوان «ارتقای منزلت سرمایه گذاران» تهیه و به دولت ارائه کند تا پس از تصویب در مجلس اجرایی شود؛‌ همچنین در این طرح باید مشوق هایی برای سرمایه گذاری در بازارسرمایه در نظر گرفته شود که لزوما جنبه مالی ندارند، بلکه بر اساس میزان سرمایه گذاری افراد در بازار سرمایه (بجای سرمایه گذاری های سوداگرانه و یا خرید ملک در خارج از کشور) جایگاه اجتماعی شان را افزایش می دهد. 

این مدیر خوشنام بیان کرد: مواردی نظیر مشارکت در تصمیم گیری های کشور، حضور در جلسات دوره ای با حضور مقامات اجرایی کشور و یا کارآفرینان، امکان بازدید از کارخانجات و زیرساخت های اقتصادی کشور، ارائه تخفیف در دسترسی به خدمات دولتی، امتیاز دریافت تسهیلات از بانک ها و بسیاری موارد دیگر از جمله مشوق هایی است که با ارائه آنها می توان خانوارها را به افزایش سرمایه گذاری در بازار سرمایه ترغیب کند.

انتهای پیام/

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما