هندی ها برای چابهار دست به جیب شدند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توافق با هندی‌ها برای تامین منابع مالی یک میلیارد دلاری از برگزاری اولین جلسه اجرایی‌سازی این برنامه با بانک مرکزی و وزارت امور خارجه خبر داد.

هندی ها برای چابهار دست به جیب شدند

به گزارش اقتصاد100، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: اجرای قرارداد بندر چابهار با هند در اولویت برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد. و روند بهره‌برداری بندر چابهار را کشور هندی انجام می‌دهند، البته سرمایه‌گذاری طرف هندی به‌صورت مستقیم است. از سه ماه قبل کارها را در زمینه این سرمایه‌گذاری آغاز شده و در مرحله نهایی برای امضای قرارداد تأمین تجهیزات قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ایجاد شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند، گفت: درباره بخش دوم قرارداد هندی تأمین مالی حداقل ۲۵۰ میلیون دلار و حداکثر یک میلیارد دلار است. اولین جلسه اجرایی‌سازی این برنامه با بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سفیر هند در ایران برگزار شده و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی که عمدتاً طرح‌های حمل‌ونقلی (افزایش سرعت تکمیل پروژه ریلی، جاده، فرودگاه و …) در پس‌کرانه بندر شهید رجایی است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم قرارداد با هندی، تسهیلات که در بخش خصوصی به‌عنوان مجری قرار می‌گیرد. در این راستا با همکاری معاونت ساخت وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه مطالعات فنی و اقتصادی پروژه‌ها هستیم که برای طرف هندی ارسال می‌شود.

صفایی گفت: در سفری که اخیراً به چابهار داشتیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، توانستیم با مجموعه بنیاد مستضعفان و کشتیرانی جمهوری اسلامی به توافق برسیم که اجرای کار توسط پیمانکاران ایرانی انجام خواهد شد و موافقتنامه این پروژه امضا و برآورد ۵۵۰ میلیون دلاری برای طراحی و ساخت فاز ۲ بندر شهید بهشتی چابهار پیش‌بینی شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما