خیز قیمت دلار برای ورود به کانال جدید

آژیر خطر در بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار در سالگرد عملیات 7 اکتبر

اقتصاد 100 - به دنبال افزایش تنش ها در خاورمیانه برخی از دلالان ارزی در حال ماهیگیری از آب گل آلود هستند، اما در شرایط کنونی فعالان بازار قیمت دلار در سالگرد حمله حماس به اسرائیل را به چه صورت پیش بینی کرده اند؟

آژیر خطر در بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار در سالگرد عملیات 7 اکتبر

به گزارش اقتصاد 100 ، بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماه در حالی فعالیت کاری خود را آغاز خواهد کرد که قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی یکشنبه شب به سمت مرزهای روانی جدید حرکت کرد.

خیز دلار برای ورود به کانال جدید

در همین راستا آن طور که عده ای از بازیگران ارزی در بازار شبانه مدعی بودند اسکناس آمریکایی عصر یکشنبه با ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد و در واپسین دقایق معاملات فردایی به ۶۳ هزارو ۹۰۰‌ تومان رسید.

جنگ رسانه ای در بازار دلار /سکه کانال جدید را فتح کرد

اما علت تداوم نوسان صعودی دلار در بازار نقدی و فردایی چیست؟

از منظر فعالان اقتصادی مهمترین ریسک سیاسی بازار، اتفاقات اخیر در منطقه است؛ به عقیده آنها خاورمیانه روی انبار باروت قرار گرفته و احتمال تنش زیاد است و همین موضوع سطح انتظارات برای نرخ ارز را تقویت کرده است.

به عقیده تحلیلگران سیاسی و اقتصادی با به صدا درآمدن شمارش معکوس برای سالگرد حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳(۱۶ مهر ۱۴۰۳) و همچنین پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در چند شب گذشته برخی از دلالان ارزی در حال ماهیگیری از آب گل آلود هستند.

آن‌ها با برجسته‌سازی اخبار منفی و ایجاد سناریوهایی درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران، تلاش می‌کنند تا هیجان معاملات ارزی را افزایش دهند و همین موضوع به طور مستقیم بر افزایش و شکستن مجدد سقف قیمت دلار تأثیر گذاشته است.

در حال حاضر، معامله‌گران روند حرکتی دلار را به چه صورت پیش‌بینی کرده‌اند؟

پیش بینی قیمت دلار در ۲ سناریو

فعالان بازار آینده نرخ دلار را در دو سناریو مورد بررسی قرار داده‌اند. سناریوی اول این است که با توجه به نااطمینانی های موجود و جنگ روانی دلالان ارزی و همچنین نوسانات صعودی دلار در بازار پشت خطی یکشنبه شب، احتمال افزایش مجدد نرخ دلار در روز دوشنبه وجود دارد.

با این حال عده ای دیگر با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور به همتی و فرزین برای ساماندهی بازار ارز و تزریق درهم از امارات بر این باورند که قیمت ها به زودی اصلاح خواهد شد.

پیش بینی قیمت دلار از نگاه تکنیکالیست ها

در این وضعیت تکنیکالیست‌ها بر این باورند که تثبیت دلار در نیمه کانال ۶۳ هزار تومان برای گروه افزایشی بازار اهمیت زیادی دارد. اگر دلار در این محدوده باقی بماند، مرز مقاومتی بعدی ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود و در صورت رسیدن به این سطح، احتمال ورود دلار به کانال ۶۴ هزار تومان افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، مرزهای ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان برای کاهش قیمت دلار اهمیت دارند و اگر دلار زیر این دو سطح تثبیت شود، احتمال کاهش تدریجی به سمت کف کانال ۶۰ هزار تومان وجود دارد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما