خبری که بازار دلار را متشنج کرد

هشدار به خریداران ارز؛ نقره داغ نشوید! /سکه رکوردشکنی کرد، طلا گران شد

نگاهی با چارت شاخص قیمت ها در روز چهارشنبه حکایت از افزایش هیجانی قیمت دلار، درهم، طلا و سکه تحت تاثیر اخبار منفی سیاسی دارد؛ اما در این میان فعالان و وتحلیلگران بازار چه توصیه ای به خریداران دارند؟

هشدار به خریداران ارز؛ نقره داغ نشوید! /سکه رکوردشکنی کرد، طلا گران شد

به گزارش اقتصاد۱۰۰، بازار ارز تهران در روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه در حالی فعالیت کاری خود را آغاز کرد که معامله گران آن برای دومین بار در سال جاری شاهد انتقام ایران از اسرائیل بودند، این اتفاق هر دو بار موجب صعود هیجانی قیمت‌ها در کانال‌های تلگرامی نرخ ارز شد. 

هشدار به خریداران ارز؛ نقره داغ نشوید!

در این میان تحلیلگران ارزی به خریداران  هشدار می‌دهند که وارد موج هیجان نشوید زیرا به زودی نقره داغ خواهند شد.

بررسی قیمت دلار در زمان عملیات وعده صادق ۱

گواه این مدعا  نوسانات نرخ ارز در زمان وعده صادق ۱ است. ۲۶ فرورین ۱۴۰۳ بود که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله رژیم صیهونیستی به کنسول‌گری ایران در دمشق نخستین عملیات نظامی علیه اسرائیل را از خاک خود انجام داد. ‌نگاهی به شاخص نرخ دلار در آن زمان نشان می‌دهد که پس از این اتفاق اسکناس آمریکایی تا نزدیک کانال ۶۷ هزار تومان بالا رفت اما با فروکش کردن این اخبار و کاهش سطح ریسک های سیاسی،  نرخ دلار اصلاح قابل توجهی کرد و حتی به سمت پله‌های ابتدایی کرویدر ۶۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

تکرار یک سناریو در بازار دلار

حال که دومین عملیات وعده صادق نیز اجرا شده قیمت دلار که در روز سه شنبه در مرز ۶۱ هزار تومان معامله شده بود شب گذشته در بازار پشت خطی با جهش ۲ هزار تومانی به مرز ۶۳ هزار تومان رسید و روز چهارشنبه با ۶۲ هزارو ۴۵۰ تومان بازگشایی کرد، یعنی تقریباً یک هزارو ۴۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته.

این پایان ماجرا نبود و عصر امروز  در کانال‌های تلگرامی با تداوم نوسان افرایشی از نیمه کانال ۶۲ هزار تومان عبود کرد و دلار فردایی نیز پشت مرز ۶۳ هزار تومان در نوسان است.

تفاوت معاملات دلار در فروسی و تلگرام 

نکته قابل توجه این است که با وجود اینکه دلار تلگرامی رشد کرده که نشان دهنده  افزایش تقاضا برای خرید است اما در بازار فردوسی روند معاملات تا حدودی کندتر پیش می‌رود و کمتر کسی رغبت به خرید و فروش ارز دارد.

بوی باروت به بازار ارز هرات رسید

این وضعیت فقط مختص به تهران نیست و طبق ادعای معامله گران بوی باروت خاورمیانه و اتفاقات شب گذشته نوسانات نرخ دلار در بازار هرات را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

به این ترتیب طبق آنچه که معامله گران این بازار ادعا کردند قیمت دلار هرات صبح امروز با ۶۱ هزارو ۹۰۰ تومان بازگشایی کرد اما در همان ساعت اولیه به سمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان پایین آمد؛ با این حال در واپسین ساعات معاملات نقدی با ۶۱ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد و دلار فردایی در هرات نیز به کانال ۶۲ هزار تومان نفوذ کرده بود‌ و این در حالی است که نرخ دلار هرات در معاملات نقدی روز سه شنبه با ۶۰ هزارو ۹۰۰ تومان بسته شده بود.

درهم وارد کانال جدید شد

البته امروز در کنار نرخ دلار، درهم امارات نیز بر طبل افزایش قیمت کوبید؛ آن طور که شواهد نشان می دهد درهم امروز با ۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان روانه بازار شد و عصر به کانال ۱۷ هزار تومان رسید و برروی ۱۷ هزارو ۴۰ تومان قرار گرفت.

سکه‌ دوباره رکورد شکنی کرد/ثبت قیمت بی سابقه در بازار طلا

از بازار ارز که فاصله بگیریم، ترکش اخبار منفی به بازار طلا و سکه نیز رسیده و همین موضوع باعث شده که دو فلز گران بهای داخلی قیمت های بی سابقه ای را تجربه کنند.‌بر این اساس طبق آنچه که در سایت اتحادیه طلا و ارز درج شده طلا ۱۸ عیار در جریان فعالیت کاری امروز تا محدوده ۴ میلیون و۹۵ هزار تومان بالا رفت و عصر با قیمت ۴ میلیون و ۸۵ هزار تومان فروخته شد که نسبت به روز قبل ۳۵ هزار تومان گران شده است.

از سوی دیگر سکه بازان نیز امروز شاهد رکورد شکنی قیمت سکه امامی بودند.این فلز زرد رنگ امروز وارد کانال ۴۸ میلیون تومان شد و تا نیمه این کانال بالا رفت.البته عصر امروز با ۴۸ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان در حال معامله بود.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما