از سیگنال درهم به بازار تا نزولی شدن بورس

جنگ رسانه ای در بازار دلار /سکه کانال جدید را فتح کرد

حال و هوای بازار ارز، طلا و سکه در دومین روز هفته حکایت از نوسان صعودی قیمت ها دارد، با این حال شاخص بورس تهران برای دومین روز متوالی نزولی شد.

 جنگ رسانه ای در بازار دلار /سکه کانال جدید را فتح کرد

به گزارش اقتصاد 100؛ با نزدیک شدن به سالگرد حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر 2023 و حوادث اخیر خاورمیانه، بازار ارز تهران دوباره تحت تأثیر اخبار و سیگنال‌های منفی قرار گرفته است. این وضعیت به دلالان ارزی این امکان را داده تا از این شرایط بهره‌برداری کنند.

جنگ رسانه ای در بازار دلار 

این گروه با برجسته‌سازی اخبار منفی در سایه جنگ رسانه‌ای علیه ایران سعی در ایجاد ترس و نگرانی در بازار و در میان مردم دارند تا داریی خود را با قیمت دلار بالاتر به فروش برسانند.

ورود دلار به کانال 63 هزار تومان

گواه این مدعا قیمت‌هایی است که از سوی آن‌ها اعلام می‌شود. به گفته برخی از معامله‌گران، اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی روز شنبه تا 62 هزار و 250 تومان کاهش یافته بود، در بازار پشت خطی شنبه شب به محدوده 62 هزار و 900 تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت دلار پایان نوسانات صعودی آن نبود و بر اساس ادعای فعالان ارزی، نرخ دلار در بازار امروز یکشنبه برای دومین بار در چند روز اخیر به مرز 63 هزار تومان نفوذ کرده و به سمت نیمه کانال مذکور حرکت کرد.

احتمال تکرار یک سناریو در بازار دلار 

در این میان، فعالان بازار همچنان بر هیجانی بودن وضعیت معاملات تأکید می‌کنند و به مردم هشدار می‌دهند که بازار در شرایط حساسی قرار دارد و بهتر است از خرید در این ایام خودداری کنند. زیرا در زمان اجرای عملیات وعده صادق 1 در فروردین امسال، نرخ دلار به طور موقت از نیمه کانال 60 هزار تومان عبور کرد، اما پس از مدتی، دلار 10 هزار تومان کاهش یافت. 

آنها می گفتند که نکته کلیدی این است که در آن زمان، افرادی که به هشدارهای تحلیلگران سیاسی و اقتصادی توجه نکردند و وارد بازار شدند، با خسارات قابل توجهی روبرو شدند.

در این بین، برخی بر این باور بودند که همه چیز به روزهای آینده و نحوه واکنش اسرائیل به پاسخ موشکی ایران (عملیات وعده صادق 2) وابسته است.

طلا و دلار

سیگنال درهم امارات به بازار دلار 

از سوی دیگر، قیمت درهم امارات که دیروز با کاهش به 17 هزار و 140 تومان رسیده بود امروز با یک گپ منفی 40 تومانی روانه بازار شد. اما پس از آن، روند خود را تغییر داد و به سمت سطوح بالاتر حرکت کرد.

به این ترتیب، ظهر امروز درهم امارات با قیمت 17 هزار و 340 تومان به فروش رسید. همچنین نرخ برابری درهم به دلار نیز حدود 63 هزار و 616 تومان است که این موضوع انتظارات بازار را تقویت کرده است.

مرزهای حساس در بازار ارز

فنی‌های بازار در این شرایط، پیش‌بینی‌هایی درباره روند حرکتی قیمت‌ها ارائه داده‌اند. بر اساس تحلیل‌های برخی از کارشناسان فنی، سطح مقاومت کلیدی دلار در تهران در حدود 63 هزار و 300 تومان قرار دارد. اگر دلار بتواند بالای این سطح باقی بماند، احتمال حرکت به سمت یک کانال جدید وجود دارد. همچنین، سطح حمایتی اولیه برای دلار در حدود 62 هزار و 500 تومان تعیین شده است. در صورتی که این سطح شکسته شود، کاهش قیمت تا حدود 61 هزار و 900 تومان محتمل خواهد بود.

برای درهم امارات نیز، سطح 17 هزار و 200 تومان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر بازارساز با مداخله ارزی بتواند قیمت را در زیر این سطح تثبیت کند، احتمال کاهش تدریجی قیمت تا نیمه کانال 16 هزار تومان وجود دارد.

تداتوم نوسان طلا در کانال4 میلیون تومان/ سکه از مرز 49 میلیون تومان عبور کرد

از بازار ارز که بگذریم؛ وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز به همین شکل است. طبق قیمت های ی اعلامی سات اتحادیه طلا و ارز هر گرم طلا 18 عیار در جریان فعالیت کاری امروز تا سطح 4 میلیون و 129 هزار تومان بالا رفت و و ظهر با 4 میلیون و 117 هزار و 500 تئمان فروخته شد.قیمت سکه امامی نیز که روز قبل با 48 میلیون و 500 هزار تومان بسته شده بود امروز وارد کانال 49 میلیون تومان شد و به 49 میلیون 400 هزار تومان رسید. 

شرایط جدید فروش طلا

در کنار اخبار پرتنش خاورمیانه، شرایط جدید فروش طلا نیز توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده است. به گفته اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، تمامی فعالان این حوزه تنها با داشتن پروانه کسب معتبر و رعایت قوانین و مقررات صنفی مجاز به فعالیت هستند.

همچنین، فعالیت اعضای صنف تنها در رسته‌ای که در پروانه کسب ذکر شده است، مجاز بوده و هرگونه فعالیت در رسته‌های غیرمجاز تخلف به شمار می‌آید. در این راستا، واحدهای صنفی موظف به صدور فاکتور رسمی معتبر هستند که شامل شماره و تاریخ، نام، نشانی و شماره تماس واحد صنفی، نام خریدار، شرح کالا شامل سایز، وزن دقیق، تعداد، قیمت و مجموع فاکتور، به همراه مهر و امضای متصدی واحد صنفی باشد.

همچنین اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در نامه‌ای اعلام کرده که تمامی فعالان این حوزه هنگام فروش طلا و سکه باید هویت خریدار را با مشاهده کارت ملی تأیید کنند.

بورس تهران نزولی شد

امروز اگرچه نرح دلار، طلا و سکه مسیر افزایش را دنبال کردند با این حال شاخص بورس تهران کاهشی شد؛ به این ترتیب، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۵ هزار و ۵۴ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۵۷ واحد رسید و برای دومین روز پیاپی در این هفته، روند نزولی را تجربه کرد. این شاخص نسبت به روز گذشته (شنبه) ۰.۲۴ درصد افت داشته است.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما