انداختن اکسسوری پیرسینگ در بینی نشانه چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: تاریخچه پیرسینگ بینی به حدود هزاران سال قبل در خاورمیانه برمی‌گردد. پیرسینگ بینی امروزه به یکی از اکسسوری‌های جوان پسند در جوامع بشری تبدیل شده است.

انداختن اکسسوری پیرسینگ در بینی نشانه چیست؟

  پیرسینگ بینی در دوره‌های گذشته شامل طبقه اجتماعی خاصی از افراد می‌شد؛ و افرادی که ثروتمندتر بودند از پیرسینگ بینی استفاده می‌کردند؛ ولی امروزه به یک اکسسوری خاص در جامعه تبدیل شده است.

 استفاده از پیرسینگ بینی در کشورهای مختلف نشانه‌های خاصی دارد، مثلاً در هندوستان زنان از پیرسینگ بینی به عنوان نشانی از سلامت و زیبایی استفاده می‌کنند؛ ولی در قاره آفریقا پیرسینگ بینی نمادی از ثروت و اعتبار شخص است. در برخی از کشورهای دنیا از آن به عنوان حلقه ازدواج استفاده می‌کنند و داماد در روز عروسی آن را به عروس خانم هدیه می‌کند. در این قبیل از کشورها زنانی که پیرسینگ بینی دارند یعنی متاهل هستند. در برخی از کشورهای غربی از پیرسینگ بینی به عنوان هنجار شکنی با برخی از قوانین حاکم در آن کشور استفاده می‌شود. به همین دلیل در برخی از جوامع غربی نسبت به این افراد واکنش بدی را شاهد هستیم.

امروزه افراد بیشتر به نشان زیبایی و خاص شدن در میان همسن و سالان از این اکسسوری استفاده می‌کنند. البته برخی از افراد هم برای بدست آوردن جذابیت بیشتر در دید جنس مخالفشان از آن استفاده می‌کنند. این دلایل و دلایلی نظیر آن باعث شده است که امروزه هر دو جنس از این اکسسوری استفاده کنند.

بسته شدن سوراخ پیرسینگ بینی

برای خیلی از افراد جای سوال است که آیا سوراخ پیرسینگ بینی بعد از مدتی که زیورآلاتی در آن نباشد بسته می‌شود یا خیر؟ در صورتی که زیورآلات خاصی به محل سوراخ شده آویزان نباشد؛ بعد از مدتی مانند محل پیرسینگ گوش بسته می‌شود. اگر هنوز تصمیم قطعی برای انجام پیرسینگ بینی نگرفتید؛ می‌توانید از پیرسینگ موقت بینی استفاده کنید که به پیرسینگ چسبی یا مغناطیسی معروفند. در پیرسینگ مغناطیسی به کمک یک قطعه آهنربا، پیرسینگ روی بینی قرار می‌گیرد. بهترست قبل از انجام دادن پیرسینگ بینی یا پیرسینگ گوش حساسیت بدنتان را نسبت به فلزات و زیورآلات مورد استفاده در پیرسینگ بسنجید. اگر بدنتان نسبت به فلزاتی مانند طلا، نقره، استیل و مانند آن حساسیت دارد؛ و در هنگام استفاده از ساعت یا گردنبند طلا یا نقره و... دچار قرمزی یا خارش پوستی می‌شوید، بهترست از انجام دادن پیرسینگ خودداری کنید؛ یا از زیورآلاتی برای این کار استفاده کنید که به آنها حساسیت نداشته باشید؛ و پوست شما در اثر استفاده مدام از آنها دچار قرمزی یا خارش پوستی نشود.

آیا جای پیرسینگ بینی میماند

گاهی مواقع افراد بعد از انجام پیرسینگ بینی از آن ناراضی می‌شوند و دوست دارند دیگر روی بینی آنها جای سوراخی نباشد و برایشان سوال است که آیا جایش باقی می‌ماند یا خیر؟ پیرسینگ بینی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

پیرسینگ دائمی

پیرسینگ موقت

پیرسینگ موقت هم به چند دسته تقسیم بندی می‌شود که عبارتند از:

پیرسینگ موقت چسبی

پیرسینگ موقت مغناطیسی

پیرسینگ موقت فنری

فقط پیرسینگ دائمی چون با سوراخ‌کاری غضروف بینی همراه است جایش باقی می‌ماند. حتماً قبل از انجام دادن پیرسینگ بینی به عوارض آن توجه کنید. این عوارض ممکن است در حین پیرسینگ کردن یا بعد از آن به وجود بیایند، پس بهتر آن است که با دقت و آگاهی کامل این کار را انجام دهیم. از مهم‌ترین عوارضی که پیرسینگ بینی دارد می‌توانیم به این عوارض اشاره کنیم:

انواع عفونت باکتریایی یا احتمال ابتلا به ویروس HIV یا ایدز

خونریزی شدید به خصوص در پیرسینگ سپتوم بینی یا پیرسینگ تیغه میانی بینی

احتمال آسیب عصبی به بافت‌های مجاور

اسکار پوستی که ممکن است به صورت گوشتی اضافه در محل پیرسینگ شده ایجاد شود.

حتماً بعد از انجام پیرسینگ، محل پیرسینگ را به کمک پدهای آغشته به سرم یا آب و نمک روزانه دو تا سه بار تمیز کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما