نگاهی به قیمت پراید و مسکن و ارز در ابتدای مجلس یازدهم و امروز/ قالیباف کدام وعده‌های اقتصادی را داد؟

محمد باقر قالیباف در حالی کاندیدای چهاردهمین نتخابات ریاست جمهوری است که ریاست مجلس یازدهم را بر عهده داشته و حالا نیز ریاست مجلس دوازدهم را بر عهده گرفته است.

نگاهی به قیمت پراید و مسکن و ارز در ابتدای مجلس یازدهم و امروز/ قالیباف کدام وعده‌های اقتصادی را داد؟

به گزارش اقتصاد 100، او در جریان انتخابات مجلس در سال 1398 خودش و نمایندگان همسو با هئدش را یک خیزش معرف کرده و اعلام می‌کرد ما یک خیزش هستیم برای جلوگیری از فقیرتر شدن مردم، برای نجات اقتصاد کشور .

 او در فیلم تبلیغاتی خود تاکید داشت که به دنبال یک تغییر جدی و اساسی است تغییری که به جای وعده دادن و حرف زدن عمل کند. به گفته‌ی وی این خیزش برای پایان ناامیدی و نحول آمده بود و او معتقد بود این تحول باید از مجلس شروع شود .

 البته وی در سال 1400 نیز در قامت کاندیدای ریاست جمهوری در صحنه حاضر شد اما در نهایت به نفع سید ابراهیم رییسی کنار رفت .

 او در سال 1398 و 1399 منتقد جدی دولت روحانی بود و مرغ بیست  چهار هزار تومانی را اوج بی‌عرضگی خوانده بود.

 با این عقبه باید نگاهی داشت به شعارهای کنونی وی در انتخابات پیش رو .

 محمد باقر قالیباف در سخنان خود تا کنون به صراحت مخالفتش را با تصدی‌گری دولت و قیمت‌گذاری دستوری اعلام کرده است. وی که سابقه ریاست قوه مقننه را دارد معتقد است دولت در ایران خودرو هفت درصد سهام دارد اما در قیمت‌گذاری 100 درصد نقش ایفا می‌کند .

 او برنامه هفتم توسعه را تام و تمام قبول دارد و معتقد است این برنامه قابلیت اجرای دقیق دارد و حتی هدف از کاندیداتوری را اجرای برنامه هفتم توسعه اعلام کرده است .

 وی انتقاداتی به تورم دارد و معتقد است تورم باید مهار شود.

 او معتقد به تهیه مسکن ارزان است و می‌گوید : سهم قابل توجهی از هزینه مسکن برای زمین است، سازمان مسکن اکنون یک میلیون هکتار زمین در اختیار دارد، کل مسکن مهر ۹ هزار هکتار زمین در اختیار داشته است. اگر حجمی از این زمین‌ها وارد چرخه شود و در اختیار مردم قرار گیرد قیمت هم به ثبات می‌رسد.اگر کارمند ما همه درآمدش را برای مسکن بگذارد باید 7.5 سال بعد بتواند مسکن تهیه کند که این شاخص در کشور سیزده سال است. مسکن را باید ارزان تر تهیه کنیم.

او وعده ایجاد ثبات اقتصادی را داده و معتقد است افزایش نرخ ارز و ریزش ارزش پول ملی باید مهار شود.

با این حال موضع قالیباف در قبال مساله‌ی مهمی چون اف‌ای‌تی‌اف و تحریم روشن نیست. وی سال 1398 در حالی که دولت دوازدهم بیشترین تلاش را برای پیوستن به این کنوانسیون در دستور کار داشت، علام کرده بود: «پیوستن به FATF در شرایط تحریمی خودکشی است. فعلا راجع به FATF دست نگه داریم، آن را نه تایید و نه رد کنیم تا از شرایط تحریم خارج شویم.»

آنچه کار قالیباف را در شرایط فعلی برای رقابت انتخاباتی سخت کرده است، موافقت و همسویی وی با وضعیت کنونی و عملکرد دولت سیزدهم است. وی همواره از عملکرد دولت سیزدهم دفاع کرده و در مجلس نیز به خود و همکارانش نمره قبولی می‌دهد. به این ترتیب روشن نیست انتقاد وی پس از چهار سال ریاست بر مجلس و نزدیک به سه سال فعالیت دولت همسویش به کدام موضوع است و چرا در این دوره زمانی گامی برای بهبود برداشته نشده است.

 نگاهی به آمارها نشان می‌دهد در اسفند سال 1398، وقتی انتخابات مجلس یازدهم برگزار می‌شد نرخ دلار آمریکا در محدوده 15 هزار و 300 تومانی قرار داشت. هر دلار در شرایط فعلی به قیمتی در حدود 57 تا 58 هزار تومان رسیده است.

 بهای هر پراید صفر 111 نیز در این مقطع زمانی یعنی اسفند سال 1398 در حدود 68 میلیون تومان بود، این در حالی است که هر دستگاه پراید در شرایط فعلی قیمتی بیش از 360 میلیون تومان دارد.

بهای هر متر مربع واحد مسکونی نیز از فروردین 1399 تا کنون رشدی فزاینده را تجربه کرده است به طوری که قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در فروردین ماه سال 1398 حدود 15 میلیون و 300 هزار تومان بود که در شرایط فعلی این متوسط قیمت از هشتاد میلیون تومان فراتر رفته است.

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما