اختصاصی اقتصاد 100؛‌

نکات مهم اقتصاد امریکایی

دو نکته درخصوص اقتصاد بلندمدت امریکا وجود دارد و برخی از سرمایه‌گذاری‌ها به این موضوع وابسته است.

نکات مهم اقتصاد امریکایی

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: در اقتصادهایی مثل امریکا که interest rateهایی زیر 1 درصد دارند، نمی‌توانند در بلندمدت نرخ بهره خود را به حدود 3.5 تا 4 درصد برسانند؛ یعنی اقتصادهایی که به دنبال سیاست‌های انقباظی باشند، در بلندمدت امکان افزایش نرخ بهره را ندارند، به این دلیل که همین موضوع می‌تواند یک سیاست تورمی و انبساطی محسوب شود.

رضا نازی – کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: دو نکته درخصوص اقتصاد بلندمدت امریکا وجود دارد و برخی از سرمایه‌گذاری‌ها به این موضوع وابسته است.

وی افزود: لازم به ذکر است؛ در اقتصادهایی مثل امریکا که interest rateهایی زیر 1 درصد دارند، نمی‌توانند در بلندمدت نرخ بهره خود را به حدود 3.5 تا 4 درصد برسانند؛ یعنی اقتصادهایی که به دنبال سیاست‌های انقباظی باشند، در بلندمدت امکان افزایش نرخ بهره را ندارند، به این دلیل که همین موضوع می‌تواند یک سیاست تورمی و انبساطی محسوب شود.

این مدیر خوشنام تصریح کرد: شاخص دلار هم به اعتقاد بنده نمی‌تواند در اعداد این‌چنینی باقی بماند؛ زیرا که همین شاخص به توان صادراتی امریکا در بلندمدت ضربه خواهد زد و فکر نمی کنم که این دو مورد هم تا حدودی در میان‌مدت تا بلندمدت باید به یک سمت اصلاحی حرکت کند و نمی‌تواند پایدار باشد.

به گفته وی؛ باتوجه به این که بخشی از اتفاقات شاخص دلار به دلیل رد کردن بحران اروپا از این شرایط فعلی است و سعی بر این است تا به اروپا هم برای برون رفت از این شرایط فعلی کمکی شود؛ همچنین به لحاظ سخت‌افزاری و انرژی، امریکا شرایط متفاوتی با اروپا دارد و همین طور فشارهایی که امروزه بر اروپا از جانب روسیه در زمینه زنجیره انرژی وارد می‌شود، امریکا را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما