استقبال بازار از رئیس جمهور جدید

اقتصاد 100- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۱۰ هزار و ۳۶۱ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۹۰۷ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس ۴۹ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۸۷۴ واحد افزایش پیدا کرد.

استقبال بازار از رئیس جمهور جدید

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه)، شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام) و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه ایران-معین (معین)، شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس (حپرتو) و شرکت نیان الکترونیک (نیان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران)، شلعاب (شرکت لعابیران) و واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان (آریان) و شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۹۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۴۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۸ درصدی به ۲۳۴ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

پس از رشد شاخص در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه، شاخص کل و دیگر شاخص‌های بازار سهام روز چهارشنبه رشد کردند. رشد بازار در روز پایانی هفته در حالی است که ارزش معاملات خرد سهام نیز ۱۳ درصد رشد کرد و به ۳ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان رسید.

چهارشنبه شاخص با پیشرانی نماد‌های فولاد، فملی و حکشتی بیش از ۱۰ هزار واحد بالا آمد.

اما روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم که رقم آن ۲۶۵ میلیارد تومان بود. نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از شستا، نماد‌های حفارس، فملی، تایرا و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های شپنا، فولاد، غبهنوش، شفام و تاصیکو بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

ناظران معتقدند در هفته منتهی به انتخابات، معاملات بازار متأثر از انتخابات ریاست جمهوری رونق نگرفت و بسیاری از معامله‌گران منتظر بودند تا از رییس جمهور نهم رونمایی شود.

در چنین شرایطی با توجه به پیشتازی مسعود پزشکیان در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، انتظار می‌رود بازار واکنش مثبت نشان دهد.

منبع:کیان آنلاین

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما