معرفی کارتیر یکی از لوکسترین برندهای ساعت و جواهرات در جهان
طلا و جواهر اقتصاد 100 : کارتیر یکی از لوکسترین برندهای ساعت و جواهرات در جهان است. پشت هر قطعه ساخته شده توسط کارتیه، داستانی شخصی از عشق، تعهد و دوستی نهفته است.
حتی محصولات جدید این برند هم با طراحی منحصربهفرد الهام گرفته از سبک دورههای گذشته، ساخته میشوند. در واقع، کارتیه یک نام قابلاعتماد در دنیای گسترده جواهرات است. در حال حاضر کارتیر بیش از ۲۰۰ فروشگاه در سرتاسر جهان دارد و کارنامه آن بسیار فراتر از جواهرات است.
کارتیر چیست؟
کارتیر یک برند فرانسوی کالاهای لوکس است که ساعتها و جواهرات گرانقیمت طراحی و تولید میکند. از بین تمام خانههای بزرگ طراحی مد و جواهرات در جهان، تعداد کمی از آنها به سطح کارتیه رسیدهاند. در واقع، کارتیه بهعنوان یکی از معتبرترین طراحان جواهرات در جهان امروز در نظر گرفته میشود. این برند بعد از سالها فعالیت، همچنان اعتبار سابقه درخشان خود را حفظ کرده و با طراحان به نام و خوش ذوق همکاری میکند. کارتیه برای اولین بار در سال ۱۹۰۴ میلادی توانست امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه اداوارد ششم دریافت کند. این برند در سال ۱۹۱۱ میلادی، نخستین ساعت مچی مردانه خود را روانه بازار کرد. اسم این ساعت سانتوس بود. سانتوس نام یک خلبان برزیلی و دست لوئیس کارتیه بود که از سختی استفاده از ساعت جیبی در حین پرواز با هواپیما گلایه داشت. برند کارتیه با طراحی ساعت مچی سانتوس توانست این محصول را در میان مردان در نقاط مختلف جهان به شهرت برساند. جالب است بدانید که تا اوایل قرن بیستم استفاده از ساعت مچی در انحصار خانمها بود و مردان بیشتر از ساعتهای جیبی استفاده میکردند. دو محصول دیگر کارتیه که بلافاصله بعد از عرضه محبوبیتی باورنکردنی پیدا کردند، یکی ساعت تانک (Tank) و دیگری دستبند عشق بود. تاریخچه کارتیر
خط زمان فعالیتهای کارتیه از دهه ۱۹۰۰ تاکنون
۱۹۰۷: کارتیه قراردادی با ادموند جاگر امضا کرد که بر اساس آن امتیاز حمل و نقل ساعتهای کارتیه به او واگذار شد.
۱۹۲۰: کارتیه شرکتی مشترک با ادوارد جاگر تأسیس کرد که به طور انحصاری محصولات برند کارتیه را توزیع میکرد. (در همین دوران کارتیه اقدام به کد بندی چهار رقمی ساعتهای برند خود کرد که در پشت ساعتها حک میشدند.)
۱۹۲۳: یک زیر مجموعه به اسم دپارتمان S تاسیس شد که وظیفه ساخت زیورآلات نقرهی این برند را برعهده داشت.
۱۹۳۳: یکی از طلاییترین دوران کارتیه بود که توانست به دستاوردها بزرگی در صنعت جواهرسازی دست پیدا کند.
۱۹۴۶: پس از مرگ پبره کارتیه در این سال تمامی نمایندگیهای کارتیه در آمریکا به فروش رسید.
۱۹۶۴: برند کارتیر در پاریس توسط شرکت سوئیسی ریشمون (Richemont) خریداری شد.
۱۹۷۴ و ۱۹۷۶: کارتیه لندن و کارتیه نیویورک مجددا خریداری شده و کارتیه مونته تأسیس شد. (کارتیه مونته هم اکنون یکی از بزرگترین برندها در تولید و طراحی جواهرات است که بیش از ۲۰۰ شبعه در سراسر دنیا دارد.)
۱۹۸۱: کارتیه با برند Les Must de Cartier اقدام شد و دومینیک پرین ریاست هیات مدیره را بر عهده گرفت.
۱۹۸۱: شرکت کارتیه در این سال یک سری ادکلن را ارائه کرد که باعث شهرت جهانی آن در زمینهی ادکلن شد.
۱۹۸۸: کارتیه هلدینگی را تشکیل داد و برند پیاژه و بومه مرسیه را خریداری کرد.
۱۹۹۰: اولین نمایشگاه کلکسیونی کارتیه آغاز به کار کرد و باوجود بحران مالی در اروپا توانست به رشد خود ادامه دهد.
۱۹۹۵: کارتیه عطر So Pretty de Cartier را وارد بازار کرد. این اولین رایحه جدید بعد از عطر لس ماست (Les Must) بود که خیلی پیشتر در سال ۱۹۸۱ عرضه شده بود.
کارتیه یا کارتیر
همیشه اختلافات زیادی در مورد تلفظ صحیح اسم این برند در میان مردم جهان وجود دارد. برخی آن را به اسم کارتیر می شناسند و برخی دیگر آن را کارتیه میدانند. اما واقعیت این است که با توجه به اینکه کارتیه یک برند فرانسوی است و مسلماً بهتر است با لهجهی فرانسوی خوانده شود، پس تلفظ صحیح آن «کارتیه» است. البته منظور این نیست که تلفظ «کارتیر» کاملاً اشتباه است. چون اگر بخواهیم تلفظ انگلیسی را در نظر بگیریم، اسم این کمپانی کارتیر خوانده میشود.
ارزش برند کارتیر
کارتیه در فهرست باارزشترین برندهای فوربس از جایگاه ۵۹ به رتبه ۵۶ صعود کرده و بهطور پیوسته ارزشش را افزایش داده است. این برند رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.
ارسال نظر