راحت‌ترین روش‌های استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی

اقتصاد 100- استعلام تعداد پلاک‌های بنام، یکی از مهم‌ترین خدمات آنلاین مورداستفاده در سال‌های اخیر است. درواقع، باتوجه‌به تغییرات عمده در بازار خرید و فروش خودرو و معامله خودرو‌ها به‌صورت وکالتی، بسیاری از افراد، صاحب چندین پلاک فعال و نصب‌شده بر روی خودرو هستند. این امر می‌تواند هزینه‌های شخص، ازجمله مالیات یا پرداخت بیمه خودرو را افزایش دهد؛ به‌همین‌دلیل، آگاهی از پلاک‌های بنام و وضعیت آن‌ها ازنظر فعال یا غیرفعال‌بودن، اهمیت زیادی دارد. در این راستا، روش‌های استعلام تعداد، شماره و وضعیت پلاک به‌صورت حضوری و آنلاین در اختیار صاحبان خودرو قرار گرفته است تا در این زمینه اطلاعات به‌روز و دقیق، قابل دسترسی باشد.

راحت‌ترین روش‌های استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی

چه تعداد پلاک فعال خودرو برای هر نفر مجاز است؟

منظور از پلاک فعال، پلاکی است که بر روی وسیله نقلیه نصب است. این در حالی است که امکان دارد چندین پلاک غیرفعال نیز به نام شخص باشد و مشکلی ایجاد نکند؛ براین‌اساس، درحال‌حاضر، واگذاری پلاک فعال به اشخاص حقیقی، دارای محدودیت ۵ پلاک به‌نام یک شخص است؛ بنابراین، هر فرد تنها می‌تواند تعداد ۵ وسیله نقلیه دارای شماره فعال داشته باشد.

درصورتی‌که شخص بخواهد تعداد پلاک‌های بیشتری در اختیار داشته باشد، تنها ازطریق ثبت شرکت و به‌عنوان نماینده حقوقی این امکان را خواهد داشت؛ در غیر این صورت، این امکان وجود دارد که هر فرد شماره پلاک‌های مازاد بر تعداد تعیین‌شده را به‌نام دیگران (اعضای خانواده یا آشنایان) ثبت کند.

خطر‌های داشتن پلاک فعال چیست؟

داشتن پلاک فعال می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند. درواقع، زمانی‌که نام شما به‌عنوان صاحب پلاک یک خودرو ثبت شود، به‌نوعی مسئولیت نحوه استفاده از وسیله نقلیه برعهده شماست. به این معنی که اگر وسیله نقلیه با پلاکی که به اسم شما ثبت شده است، تخلف جدی انجام دهد؛ شما به‌عنوان صاحب خودرو تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرید. در این حالت و تا اثبات عدم استفاده شخص شما از آن وسیله نقلیه، مطمئنا دردسر‌های زیادی را تجربه خواهید کرد؛ لذا شما ازطریق استعلام تعداد پلاک‌های بنام می‌توانید از این خطرات جلوگیری کنید.

همچنین داشتن پلاک فعال که شخصا از آن استفاده نمی‌کنید، ازنظر اقتصادی نیز زیان‌بار است و خطرات مالی به‌همراه دارد. به این معنی که می‌تواند میزان مالیات شما را افزایش دهد. ازسوی‌دیگر، با تغییرات قوانین شرکت‌های بیمه در سال‌های اخیر، استفاده از مزایای تخفیف بیمه شخص ثالث به صاحب پلاک تعلق می‌گیرد و اگر شخص دیگری از پلاک شما استفاده کند، حق شما را ضایع کرده است؛ به‌همین‌دلیل، استعلام پلاک های فعال اهمیت زیادی دارد.

استعلام پلاک فعال خودرو چه مزایایی دارد؟

ازطریق استعلام تعداد پلاک‌های بنام، می‌توانید شماره و وضعیت تمام پلاک‌هایی که به اسم شما در سامانه پلیس راهور ثبت شده است را پیدا کنید؛ به‌این‌ترتیب، درخصوص خودرو‌هایی که از وضعیت مالکیت آن‌ها مطمئن نیستید، اطلاعات لازم را کسب خواهید کرد. این مورد خصوصا در رابطه با پلاک‌های قدیمی‌تر که ممکن است اطلاعات درستی در رابطه با تغییر وضعیت آن‌ها نداشته باشید، مهم‌تر است؛ همچنین، از این طریق امکان سوء‌استفاده از پلاک‌های متعلق به خود را از بین می‌برید و قابلیت پیگیری تخلفات صورت‌گرفته با وسایل نقلیه دارای این پلاک‌ها را خواهید داشت. ازطرفی، در موارد مربوط به وراثت اموال، می‌توان ازطریق استعلام، تعداد وسایل نقلیه متوفی را مشخص کرد تا اقدامات قانونی تقسیم اموال صورت گیرد.

راحت‌ترین روش‌های استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی

چه روش‌هایی برای استعلام تعداد پلاک‌های بنام وجود دارد؟

استعلام تعداد پلاک‌های بنام از روش‌های مختلف حضوری و غیرحضوری امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با استفاده از شیوه‌های متنوع به اطلاعات مربوط به پلاک‌های ثبت‌شده با نام خود دسترسی پیدا کنید. ازجمله شیوه‌های حضوری استعلام تعداد پلاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰: با مراجعه به این دفاتر و همراه‌داشتن کارت ملی خود، می‌توانید اطلاعات موردنیاز درخصوص پلاک‌های بنام خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که استعلام تعداد پلاک‌های بنام تنها توسط خود شخص ممکن است و در غیراین‌صورت فقط با صدور حکم قضایی انجام می‌گیرد.
  • مراجعه به مراکز تعویض پلاک: در مراکز تعویض پلاک نیز این امکان را خواهید داشت که از وضعیت پلاک‌هایی که به‌نام شما ثبت شده‌است، اطلاع پیدا کنید. هرچند در این مراکز به‌دلیل تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان ممکن است خدمات موردنظرتان را به‌سرعت دریافت نکنید.

روش‌های غیرحضوری استعلام تعداد پلاک فعال نیز عبارت‌اند از:

  • استفاده از وب‌سایت پلیس راهور به نشانی service.rahvar۱۲۰.ir که علی‌رغم ارائه خدمات مناسب، معمولا به‌دلیل ترافیک بالای کاربران از سرعت مطلوبی برخوردار نیست.
  • به‌کارگیری وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف که می‌توانند اطلاعات مربوط به استعلام تعداد پلاک‌های فعال بنام و برخی دیگر از اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار دهند.

سوپر اپلیکیشن تاپ؛ بهترین روش برای استعلام پلاک فعال

یکی از بهترین روش‌های آنلاین استعلام تعداد پلاک‌های بنام، استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ است که امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ این خدمات در کوتاه‌ترین زمان ارائه می‌شوند و نیاز نیست وقت خود را صرف انتظارکشیدن برای پاسخ‌دهی سایت‌های پرترافیک کنید؛ به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید از نرم‌افزار تاپ با کاربری آسان و سرعت بالا بر روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید و اطلاعات موردنیازتان را به‌همراه جزییات دریافت کنید.

نکته مثبت دیگری که در رابطه با سوپر اپلیکیشن تاپ دیده می‌شود، امکان برخورداری از خدمات متنوع تنها با یک نرم‌افزار است؛ به‌همین‌دلیل، درخصوص خدمات مربوط به خودرو، نیازمند مراجعه حضوری یا هیچ روش آنلاین دیگری نخواهید بود.

راحت‌ترین روش‌های استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی

یک سوپر اپ برای ۱۰۰ خدمت آنلاین

استعلام تعداد پلاک‌های بنام یکی از خدمات پرکاربرد برای صاحبان خودرو است. از این طریق، تعداد و وضعیت پلاک‌های ثبت‌شده به نام هر شخص قابل مشاهده است. اطلاع از این موضوع اهمیت زیادی دارد و عدم آگاهی از پلاک‌های فعالی که به نام شما ثبت شده‌اند، خطراتی به‌همراه خواهد داشت؛ براین‌اساس، ضروری است که اطلاعات موردنیاز خود را از دقیق‌ترین و مطمئن‌ترین روش ممکن کسب کنید. در این راستا، استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ می‌تواند تمام نیاز‌های شما را در این حوزه برطرف کند.

منبع:آفتاب نو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما