وضعیت باقیمانده سود سهام عدالت 1401 و زمان واریز سود 1402

اقتصاد 100-میلیون‌ها نفر از دارندگان سهام عدالت در انتظار دریافت سودهای عقب‌افتاده خود هستند. با وجود گذشت ۵ ماه از سال جدید، دولت هنوز برنامه‌ای برای پرداخت این سودها اعلام نکرده است.

وضعیت باقیمانده سود سهام عدالت 1401 و زمان واریز سود 1402

وضعیت باقیمانده سود سهام عدالت ۱۴۰۱ و زمان واریز سود ۱۴۰۲

سود سهام عدالت سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در دو مرحله در آذر و اسفند گذشته واریز شد و باقیمانده آن به سال ۱۴۰۳ موکول شد. با این حال، به علت وصول نشدن سود از سوی شرکت مپنا، وضعیت باقیمانده سود این سال هنوز نامشخص است. تاکنون ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول شده و تنها عدم واریز از سوی شرکت مپنا، تأخیر در پرداخت سود را به دنبال داشته است.

در صورت وصول سود از شرکت مپنا، باقیمانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ به حساب دارندگان واریز خواهد شد. زمان دقیق این واریز هنوز مشخص نیست، اما احتمال می‌رود که این مبلغ به صورت جداگانه و پیش از واریز سود سال ۱۴۰۲ انجام شود.

زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲

با نزدیک شدن به آذر، زمان واریز مرحله اول سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ فرامی‌رسد. در سال‌های گذشته، دولت معمولاً واریز سود را در دو مرحله انجام داده است و ممکن است این روند در سال جاری نیز ادامه یابد. احتمال دارد که باقیمانده سود ۱۴۰۱ همزمان با مرحله اول واریز سود سال ۱۴۰۲ در آذر پرداخت شود.

وضعیت سود سهام عدالت متوفیان

برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲، سود سهام عدالت متوفیان به حساب آنها واریز شد. وراث نیز فرصت انتقال سهام عدالت فرد متوفی به نام خود را داشتند. با این حال، برخی وراث نتوانسته‌اند این انتقال را انجام دهند و هنوز بخشی از سود واریز نشده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی اعلام کرده که فرآیند انتقال سهام متوفیان به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. این اقدام به وراث این امکان را می‌دهد که سهام متوفیان خود را به راحتی و سریع‌تر انتقال دهند.

با ادامه روند واریز، احتمال می‌رود که در پاییز و زمستان ۱۴۰۳ باقیمانده سود سهام عدالت متوفیان نیز به حساب وراث واریز شود. بدین ترتیب، برخی افراد ممکن است چند بار سود سهام عدالت دریافت کنند.

نکات مهم برای دریافت سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۴

با نزدیک شدن به زمان واریز، دارندگان سهام عدالت باید از عدم وجود مشکلات برای دریافت سود خود اطمینان حاصل کنند. مشکلات رایج در دریافت سود شامل مواردی مانند درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب و ... می‌باشد.

اگر دارندگان شماره شبا را به درستی وارد کنند و مشکلی از موارد ذکر شده نداشته باشند، سود سهام عدالت بدون مشکل به حسابشان واریز خواهد شد و نیازی به اقدامات اضافی نیست.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما