مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9 ؛ بررسی ارزش خرید دو پرچمدار جمع‌وجور

اقتصاد ۱۰۰- در این مطلب با مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9 همراه شما هستیم که دو مورد از بهترین پرچمدارهای امسال با پردازنده، نمایشگر، دوربین و نرم‌افزارهایی قوی هستند.

مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9 ؛ بررسی ارزش خرید دو پرچمدار جمع‌وجور

به گزارش گروه دانش و فناوری، آیفون 16 و پیکسل 9 از بهترین گوشی های 2024 هستند که از نظر طراحی و کیفیت نمایشگر، شباهت زیادی دارند، اما مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9 و ارزیابی مشخصات این دو گوشی، نشان می‌دهد که تفاوت‌های مهمی بین آنها وجود دارد.

برای مثال، چیپ‌ست A18 اپل که در آیفون 16 به کار رفته، سرعت بسیار بالایی دارد اما پیکسل 9 از نظر قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر و قوی‌تر به نظر می‌رسد. اگر شما هم در انتخاب یکی از این دو گوشی دچار تردید هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را طبق شرایط مورد نظرتان انتخاب کنید.

آیفون 16، پرچمدار 2024 اپل و پیکسل 9 هم پرچمدار شرکت گوگل است به همین دلیل کاملاً طبیعی است که این دو گوشی رقیب هم محسوب شوند. یکسری از مشخصات iPhone 16 و پیکسل 9 مثل ابعاد و ویژگی‌های نمایشگر شباهت زیادی به هم دارند که همین ویژگی باعث سخت‌تر شدن انتخاب بین این دو پرچمدار شده است.

از جمله مشخصات فنی iPhone 16 می‌توان به چیپ‌ست A18، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، رم 8 گیگابایتی و باتری 3561 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. گوگل پیکسل هم با چیپ‌ست تنسور جی 4، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 1.5 مگاپیکسلی، رم 12 گیگابایتی و باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی ساخته شده است.

مقایسه پیکسل 9 با آیفون 16 را با ارزیابی طراحی این دو گوشی شروع می‌کنیم. نگاهی به آیفون 16 نشان می‌دهد که طراحی کلی این گوشی شبیه به آیفون 12 است. این یعنی این گوشی اپل هم یک طراحی مستطیلی با لبه‌های تخت و زاویه دار دارد. تنها ویژگی متفاوت مهم در طراحی این گوشی اپل، تغییر چیدمان دوربین‌های پشت است که امکان ضبط ویدیوی فضایی را برای مشاهده در اپل ویژن پرو فراهم می‌کند.

از نظر شکل و ویژگی‌های ارگونومیک، پیکسل 9 شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون مدرن دارد. از آنجایی که آیفون 16 بسیار شبیه به نسخه‌های قبل است، تنها عناصر طراحی متفاوت بین این گوشی و نسخه‌های قبل، ماژول‌های دوریبن و برش دوربین سلفی هستند.

مواد مورد استفاده برای ساخت آیفون 16 هم شباهت زیادی به پیکسل 9 دارد. این گوشی با یک فریم آلومینیوم و پشت گلس ساخته شده است. قسمت پشت گوشی آیفون، رویه ماتی مشابه به مدل سال قبل دارد که با رویه براق گوشی پیکسل متفاوت است.

آیفون 16 و سایر مدل‌های امسال یک دکمه اکشن دارند که اولین بار برای مدل‌های پروی سال قبل استفاده شده بود. یک دکمه کنترل دوربین جدید هم وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن به سرعت دوربین را راه‌اندازی کرد. این دکمه جدید، شبیه به دکمه شاتر دوربین‌های عکاسی کار می‌کند. با یک بار فشردن آرام این دکمه، تصویر فوکوس شده و با فشاری کامل، عکس گرفته می‌شود. این دکمه نسبت به لمس هم حساس است و می‌توان با حرکت دادن انگشت روی آن، تنظیمات دوربین را تغییر داد.

سایر مشخصات آیفون 16 و پیکسل 9 از نظر طراحی یکسان هستند مثل گواهینامه IP68 برای پیشگیری از نفوذ آب و ذرات ریز.

هر دو گوشی هم رنگ‌های شاداب و جذابی دارند. رنگ‌های پیکسل 9 شامل سبز یخی، مشکی، سفید و گلبهی هستند. آیفون 16 هم به رنگ‌های صورتی، تیلی، آبی، مشکی و سفید ساخته شده است.

مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9 از نظر دوربین

همانطور که در جدول مشخصات Pixel 9 مشاهده می‌کنید، این گوشی یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولتراواید 48 مگاپیکسلی و سلفی 10.5 مگاپیکسلی دارد. سیستم دوربین آیفون 16 متشکل از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی و سلفی 12 مگاپیکسلی است. دوربین اولتراواید هر دو گوشی نسبت به سری قبل ارتقاء پیدا کرده است. پیکسل 9 یک حسگر 48 مگاپیکسلی دارد و دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید آیفون 16 هم قابلیت پشتیبانی از حالت ماکرو و فوکوس خودکار را دارد.

مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9

یک نکته مهم درباره دوربین این دو گوشی این است که دوربین iPhone 16 (دوربین اصلی) در حالت پیش‌فرض عکس‌های 24 مگاپیکسلی ثبت می‌کند اما رزولوشن پیش‌فرض دوربین Pixel 9 در سطح 12 مگاپیکسل است که وضوح و جزئیات کمتری دارد.

مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9 از نظر باتری و شارژ

مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9 را با ارزیابی باتری دو گوشی ادامه می‌دهیم. باتری آیفون 16 ظرفیت 3561 میلی‌آمپر ساعت دارد و پیکسل 9 هم مجهز به یک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی است.

مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9

باتری پیکسل 9 در تست‌های ماندگاری شارژ عمل بهتری داشته و رکورد 7 ساعت و 31 دقیقه را به ثبت رسانده که حدود یک ساعت بیشتر از مدل قبل است. رکورد ثبت شده برای ماندگاری شارژ باتری iPhone 16 هم 6 ساعت و 21 دقیقه است.

از نظر شارژ، دو گوشی در یک سطح قرار دارند. با وجود اینکه سرعت شارژ پیکسل 9 به 27 وات می‌رسد که نسبت به سرعت 20 واتی آیفون 16 بیشتر است، اما زمان شارژ دو گوشی تقریباً در یک سطح قرار دارد.

در عین حال، آیفون 16 سرعت شارژ بی‌سیم 25 وات (از طریق مگ‌سیف) دارد که این رقم برای پیکسل 9 گوگل، 15 وات است.

در مجموع، مقایسه گوشی های آیفون 16 و پیکسل 9 گوگل نشان می‌دهد که گوشی گوگل برای کاربرانی که به ماندگاری شارژ اهمیت می‌دهند، انتخاب بهتری محسوب می‌شود چون این گوشی در همه تست‌های ماندگاری شارژ (از جمله گیمینگ، وبگردی، پخش ویدیو) بهتر عمل کرده و حدود 1 ساعت بیشتر شارژ نگه می‌دارد.

جمع‌بندی

مقایسه آیفون 16 با پیکسل 9 نشان می‌دهد که اپل در تلاش است تا با پیاده سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی، آیفون 16 را گام مهمی به جلو نشان دهد؛ در حالی که پیکسل 9 قبلاً به این مرحله رسیده و منتظر رسیدن آیفون نخواهد ماند! همچنین، باتری Pixel 9 ماندگاری شارژ بیشتری دارد و این گوشی با یک طراحی جدید ساخته شده است. در مقابل، آیفون 16 بیشتر مناسب کاربرانی است که به دنبال یک گوشی سبک‌تر و کوچک‌تر هستند.

گوشی اپل رزولوشن بیشتر، چیپ‌ست قوی‌تر، سرعت شارژ بی‌سیم بیشتر و دکمه‌های جدید دارد. در مقابل، پیکسل 9 یک نمایشگر بزرگتر، نرخ نوسازی بیشتر، نمایشگری روشن‌تر، رم بیشتر و قابلیت شارژ باسیم سریع‌تر دارد. البته نباید فراموش کرد که مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی مربوط به سیستم عامل آنهاست در نتیجه انتخاب یکی از این دو گزینه، بیشتر به این بستگی دارد که کاربر اندروید هستید یا iOS را ترجیح می‌دهید.

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما