واردکنندگان خودرو چینی سر مردم کلاه گذاشتند!

اقتصاد 100- شرکت‌های فروشنده خودروهای چینی هیچ تعهدی برای تأمین لوازم یدکی و خدمات پس از فروش ندارند. در سال‌های اخیر، نارضایتی مردم به دلیل مشکلات تأمین قطعات خودروهای وارداتی و مونتاژی افزایش یافته است. ورود خودروهای چینی با تنوع بالا و تولید محدود به بازار ایران، تأمین قطعات یدکی آن‌ها را به یک نگرانی جدی برای مصرف‌کنندگان و مسئله‌ای نگران‌کننده برای مسئولان و کارشناسان صنعت خودرو تبدیل کرده است.

واردکنندگان خودرو چینی سر مردم کلاه گذاشتند!

در حال حاضر، خریداران خودروهای مونتاژی با مشکلات جدی در تأمین قطعات یدکی مواجه هستند. این قطعات نه تنها کمیاب و گران شده‌اند، بلکه شرکت‌های فروشنده خودرو هیچ تعهدی برای تأمین این قطعات و ارائه خدمات پس از فروش ندارند. بسیاری از خودروها بدون رعایت اصول اولیه وارد کشور می‌شوند و در برخی موارد، قیمت قطعات یدکی از نمونه‌های ژاپنی و اروپایی نیز بیشتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مشکل تأمین قطعات یدکی به تمامی خودروهای چینی و اجزای مختلف آن‌ها مربوط می‌شود؛ از چراغ‌ها و قفل درب‌ها گرفته تا براکت‌های سپر و قطعات داخلی مرتبط با سیم‌کشی موتور. نمایندگی‌هایی که این خودروها را وارد بازار کرده‌اند، اطلاعات کافی درباره جزئیات فنی آن‌ها ندارند.

وابستگی به واردات قطعات از خارج کشور، قیمت آن‌ها را به نوسانات دلار گره زده و این موضوع نیز موجب افزایش نارضایتی و عدم اطمینان مصرف‌کنندگان شده است. با افزایش تعداد و تنوع واردکنندگان خودرو، چالش‌های مربوط به تأمین قطعات یدکی پیچیده‌تر خواهد شد. به دلیل تحریم‌ها، امکان خرید این خودروها از تولیدکننده اصلی وجود ندارد و بنابراین نه گارانتی مناسبی برای این خودروها ارائه می‌شود و نه تأمین قطعات به‌درستی صورت می‌گیرد.

نیک آئین، رئیس اتحادیه لوازم یدکی تهران، با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت بازار قطعات و لوازم یدکی خودروها، به چالش‌های اصلی تأمین قطعات خودروهای چینی، چه وارداتی و چه مونتاژی، اشاره می‌کند. عواملی مانند افزایش نرخ ارز، تورم و وارداتی بودن این قطعات از دلایل عمده این چالش‌ها هستند.

او همچنین به مشکلات گیربکس خودروهای چینی اشاره کرده و گفت که برخی از این خودروها در زمان ترافیک داغ می‌کنند و رانندگان در استفاده از آن‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شوند. حجم زیادی از خودروهای چینی در نمایندگی‌ها به دلیل نبود قطعات یدکی خاک می‌خورد، در حالی که شرکت‌های مونتاژکار نیز کیفیت لازم را در تولید خودروها لحاظ نمی‌کنند.

نیک آئین تأکید می‌کند که دانش تعمیرات خودروهای چینی در انحصار نمایندگی‌ها قرار دارد و مشتریان یا باید از قطعات استوک استفاده کنند یا خودروهای خود را به نمایندگی‌ها ببرند و چندین ماه منتظر تأمین قطعات بمانند. تعمیرگاه‌ها معمولاً قطعات استوک را نمی‌پذیرند، اما به دلیل هزینه‌های بالای قطعات اصلی و یا عدم وجود آن‌ها، مشتریان مجبور به استفاده از قطعات استوک هستند که در آینده مشکلات جدی برای خودروها به وجود می‌آورد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو نیز به قیمت بالای قطعات خودروهای چینی که تحت تأثیر نرخ ارز افزایش می‌یابد اشاره کرد و گفت که هر زمان قیمت ارز تغییر کند، قیمت قطعات در بازار به‌طور نامتعارف افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط، مشتریان قادر به خرید قطعات با قیمت‌های بالا نیستند و این مسأله به افزایش نارضایتی آن‌ها منجر شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما