۴ دلیل برای پایدار نبودن افزایش قیمت دلار

اقتصاد 100- حمیدرضا جیهانی، با تأکید بر اینکه اقتدار بانک مرکزی عامل کلیدی در کنترل نرخ ارز در برابر شوک‌های سیاسی است، چهار دلیل برای ناپایداری افزایش قیمت دلار ارائه کرد. وی بیان کرد که نوسانات اخیر نرخ ارز به دلایل اقتصادی مربوط نیست و عمدتاً ناشی از تحولات سیاسی زودگذر است.

۴ دلیل برای پایدار نبودن افزایش قیمت دلار

کارشناس اقتصادی، در انتقاد از رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که این رژیم به هیچ‌یک از اصول انسانی پایبند نیست و ماهیت آن بر پایه جنایت بنا شده است. وی همچنین به وجود برخی عناصر در داخل کشور اشاره کرد که در پی استفاده از کوچک‌ترین تحولات سیاسی برای ایجاد بی‌نظمی در بازارها، از جمله بازار ارز، هستند تا به سود شخصی دست یابند.

جیهانی با ذکر آغاز جنگ لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله، به افزایش نوسانات بازارهای مالی، به‌ویژه ارز، اشاره کرد و گفت که دلالان در تلاش برای افزایش قیمت‌ها بودند، اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت. او تجربه مشابهی را در عملیات وعده صادق ۱ نیز یادآوری کرد که در آن نرخ ارز به مرز ۷۰ هزار تومان رسید، اما پس از چند روز، قیمت‌ها دوباره به سطح قبلی بازگشت، که این نشان‌دهنده اقتدار بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز در برابر شوک‌های سیاسی بود.

این پژوهشگر بازارهای مالی همچنین به بهبود متغیرهای کلان اقتصادی، مانند نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی، اشاره کرد و افزود که افزایش فروش نفت به بانک مرکزی کمک می‌کند تا نرخ‌ها را کنترل کند. او تأکید کرد که نوسانات اخیر نرخ ارز ریشه اقتصادی ندارد و عمدتاً ناشی از تحولات سیاسی است.

جیهانی گفت: «مردم به خوبی متوجه‌اند که نباید در زمان نوسانات به خرید و فروش اقدام کنند تا دلالان سود نکنند.» وی در پایان خواستار همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با بانک مرکزی شد تا با افرادی که به دنبال نرخ‌سازی و ایجاد بی‌نظمی در بازار هستند، برخورد شود

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما