اختصاصی اقتصاد 100 / عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید:

مستمری بگیران بخوانند / مسئولین بازنشسته نمی شوند که حال بازنشستگان را درک کنند

اقتصاد 100 - عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گفت: مشکل کشور این است که اکثر مسئولین بازنشسته نمی شود ویا بعد از کناره گیری در جای دیگری مشغول می شوند و حقوق می گیرند به همین دلیل درکی ندارند که حقوق بازنشستگان واقعا پایین است.

مستمری بگیران بخوانند / مسئولین بازنشسته نمی شوند که حال  بازنشستگان را درک کنند

صدیف بدری عضو کمیسیون عمران ونماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو اقتصاد 100 افزود:‌دولت متاسفانه سال گذشته نیز به تعهد خود در قانون بودجه برای افزایش حقوق بازنشستگان عمل نکرد امسال هم در لایحه برنامه هفتم توسعه چیزی در این زمینه نیاورده است.

وی تاکید کرد: درمصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم  توسعه ،هیچ مفادی درمورد بازنشستگان ندیدیم ولی نمایندگان در مجلس پیشنهاداتی ارائه کردند.امیدواریم مساله همسان سازی حقوق موضوعی قطعی برای دولت شود و در بودجه سالانه کل کشور آورده شود.

عضو کمیسیون عمران  گفت: در مورد افزایش حقوق بازنشستگان مشکل کشور این است که اکثر مسئولین یا بازنشسته نمی شود و اگر از مسئولیت خود کنار می روند در جای دیگر مشغول شده و حقوق می گیرند و یا در شرکت های خصولتی کارمی کنند بنابراین  درکی از اینکه حقوق بازنشستگان واقعا پایین است در آنها وجود ندارد.

وی افزود: یکی از روش ها برای کمک به افزایش حقوق بازنشستگان استفاده از بودجه عمومی است،‌روش دیگر این است که صندوق های بازنشستگی بصورت میان مدت و یا بلند مدت بصورت تخصصی مدیریت شوند، نه اینکه حیات خلوت دولت ها باشد و دوستان ،رفیق ورفقا ویا همکلاسی های آنها در این صندوق ها گذاشته شوند.

بدری در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال تصریح کرد:در قانون بودجه تکلیفی آورده شده اما دولت باید تخصیص هایی داشته باشد وکمیسیون برنامه وبودجه نیز پیگیر باشد.البته امیدواریم در قانون برنامه هفتم توسعه که در حال بررسی در مجلس است احکام خوبی برای ارتقا حقوق بازنشستگان آورده شود.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

موافق افزایش کف «معافیت مالیاتی» به جای افزایش درصد حقوق هستید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما