نخستین ترکش های بحران مالی در دولت جدید بریتانیا/ وزیر دارایی برکنار شد

روز جمعه و همزمان با تشدید آشفتگی های مالی در دولت لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا، کواسی کوارتنگ وزیر دارایی این کشور را از کار برکنار کرد.

نخستین ترکش های بحران مالی در دولت جدید بریتانیا/ وزیر دارایی برکنار شد

به گزارش گروه بانک، بیمه و بورس اقتصاد 100 به نقل از نیویورک تایمز، این یک عقب نشینی معنادار از سوی نخست وزیری است که به تازگی به قدرت رسیده است. این اقدام لیز تراس گفته می شود که به منظور کاهش نگرانی سرمایه گذاران انجام شده است. اول مهر ماه بود که دولت جدید بریتانیا بزرگترین بسته کاهش مالیات ها در طول نیم قرن اخیر را ارائه داد، اما در نتیجه این سیاست ارزش پوند سقوطی معنادار کرده و میزان بدهی کشور افزایش یافت.

لیز تراس که روز جمعه یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه در داونینگ استریت برگزار کرد، گفت: ما باید به اطمینان بخشیدن به بازارها ادامه دهیم. البته او حاضر به عذرخواهی از وقایع مالی اخیر نکرده است.

نکته قابل تامین این است که جانشین کوارتنگ، جرمی هانت وزیر خارجه سابق بریتانیاست. تحلیل گران معتقدند از آنجا که یک فرد معتدل محسوب می شود، انتصاب او می تواند یک پالس مثبت به بازارهای مالی باشد.

این در حالی است که یکی از وزرای سابق بریتانیا اعلام کرده است: چنین اقدامی جواب نمی دهد. در واقع اخراج وزیر دارایی شوک لازم برای افزایش ارزش پوند را تا به الان به همراه نیاورده و منجر به افزایش سود اوراق قرضه دولتی نیز نشده است.

برخی تحلیل گران متعقدند این یک تصمیم تحقیر آمیز هم برای آقای کوارتنگ و هم برای خانم لیز تراس است. لیز تراس توانست با وعده کاهش مالیایت ها رهبری حزب محافظه کار را در اختیار بگیرد. اما امروز شاهد هستیم که کوارتنگ که به منظور شرکت در اجلاس صندوق بین المللی پول به آمریکا سفر کرده بود، سفر خود را کوتاه کرده و به محض ورود به لندن از کار برکنار شده است.

در این راستا از هم اکنون زمزمه برکناری لیز تراس نیز به گوش می رسد. در حالی که او یک ماه است که نخست وزیر بریتانیا شده است. چرا که شواهد نشان می دهد بانک مرکزی بریتانیا در بازار بدهی مداخله کرده و احتمال دارد این اقدام برخی صندوق های بازنشستگی را دچار اخلال و مشکل کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما