چرا کولرهای قطار همیشه خاموش است

اقتصاد 100- در قطارهای قدیمی که سالن‌ها منفک هستند، زمانی که سیستم کولر از کار می‌افتد تا زمان تعمیرات، راهی برای جبران نیست

 چرا  کولرهای قطار همیشه خاموش است

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد 100، معمولا قطارهای مترو ۷۰ درصد هوای داخل واگن را خنک سازی و ۳۰ درصد دیگر را از بیرون جابجا می‌کنند. در قطارهایی که سالن‌های پیوسته دارند، خرابی سیستم فن و خنک سازی واگن تا حدودی جبران می‌شود اما در قطارهای قدیمی که سالن‌ها منفک هستند، زمانی که سیستم کولر از کار می‌افتد تا زمان تعمیرات، راهی برای جبران نیست و در این مواقع در صورت ازدحام جمعیت، مسافران گرما را حس خواهند کرد.

اگر قطاری به علت خرابی کولر از سیستم خارج شود، [باتوجه به کمبود قطار]، قطار جایگزینی وجود ندارد، به همین علت ترجیح داده می‌شود که قطار ایزوله یا کولر خراب در اولین فرصتی که قطار امکان خروج از شبکه را دارد، تعمیر شود. درحال حاضر بهره وری کولر و هواکش‌های قطار بیش از ۹۶ درصد است و حدود ۴ درصد به صورت موردی خراب می‌شوند. تلاش می‌شود تا شب‌ها که قطارها از شبکه سرویس دهی خارج هستند، کولرهای خراب تعمیر شوند.

قطارهای نو درخطوط شلوغ فعالیت می‌کنند؟

این باور که قطارهای جدیدتر در خطوط ۶ و ۷ استفاده می‌شوند، اشتباه است. طی پنج سال گذشته ۱۰ رام قطار(حدود ۷۰ واگن) تحویل شرکت بهره برداری مترو داده شد و قطاری برای خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ خریداری نشده است.

قطارهای آخرین قرارداد خرید واگن، در خطوط ۱ و ۲ استفاده شده است تا بتوانند ۴۲ رام قطار نسل یک یا DC را به‌روزرسانی کنند و به مرور این قطارهای قدیمی از شبکه خارج شوند. اما به علت عدم تأمین و ساخت قطار جدید و همچنین توسعه پروژه‌ها، همچنان از قطارهای قدیمی برای سرویس دهی استفاده می‌شود. شبکه مترو حداقل ۶۳۰ دستگاه واگن دیگر نیاز دارد تا بتواند شرایط بهره برداری و راحتی مسافران را به استانداردهای جهانی برساند و سرفاصله زمانی را کاهش دهد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما