استعلام خلافی خودرو | راه های استعلام خلافی خودرو

اقتصاد 100- استعلام خلافی خودرو یکی از راه های ساده برای فهمیدن بدهی ماشین خود هستیم. بدهی هایی که توسط بی دقتی خودمان اتفاق می افتد و خیلی وقت ها غرامت های جبران نشدنی به بار می اید. برای با خبر شدن از روش های استعلام خلافی خودرو و مشاهده جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

استعلام خلافی خودرو | راه های استعلام خلافی خودرو

دریافت سریع خلافی خودرو با آیتول

آیتول درگاهی یکپارچه و کاربردی برای مدیریت پرداخت‌ها و خدمات خودرویی است و امکان استعلام و تسویه آنی خلافی خودرو را با ۳ روش مختلف برای کاربران خود فراهم کرده است. هزینه استعلام خلافی در مراکز پلیس+۱۰ مبلغ ۱۷۵۰۰ تومان است؛ درحالی‌که شما در آیتول تنها با پرداخت ۵۲۰۰ تومان می‌توانید جزئیات خلافی خودروی خود را ببینید و جریمه‌هایتان را به‌صورت موردی یا تجمیعی پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو باما

در سامانه استعلام خلافی خودرو باما، این امکان برای مالکان انواع خودروها فراهم شده است تا به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، استعلام خلافی را انجام دهند. جهت دسترسی آسان برای همه نجام‌پذیر است. در روش اول، که به آن سرویس «استعلام خلافی با پلاک» می‌گوییم، کاربران فقط با داشتن شماره پلاک وسیله نقلیه، می‌توانند از نتیجه استعلام خلافی خودرو، مطلع شوند. اما در روش دوم، که به آن سرویس «استعلام خلافی با جزییات» می‌گوییم، کاربران ابتدا احراز هویت می‌شوند و سپس ریز جزییات خلافی خودرو (مانند عکس خلافی، تاریخ خلافی و …) برای آنان قابل مشاهده است. یکی دیگر از مزیت‌های سامانه استعلام خلافی ماشین باما، امکان پرداخت فوری مبلغ خلافی است. به این ترتیب، مالکان خودروها علاوه بر گرفتن استعلام خلافی، می‌توانند به مطمئن‌ترین روش ممکن، خلافی خودرو را صفر کنند و جرایم راهنمایی و رانندگی خودروی‌شان را از سامانه پلیس راهور حذف نمایند.

سقف خلافی خودرو چقدر است؟

در گذشته سقف خلافی ۱ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر این رقم به ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. در واقع اگر مجموع جرایم رانندگی شما به ۳ میلیون تومان برسد، پلیس راهور مثل یک شاکی می‌تواند خودروی شما را توقیف و به پارکینگ منتقل کند.

تخلفاتی که عدد خلافی شما به میزان سقف نزدیک می‌کند:

۱- تخلفاتی با مبالغ جریمه‌ بالا:

رد کردن چراغ قرمز
سبقت در محدوده سبقت‌ممنوع
سرعت ۳۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز

۲- تخلفاتی با مبالغ جریمه ۲ برابر:

جرایم تسلیمی
جرایم الصاقی
جرایم خودداری

توجه: مبالغ این جرایم در صورت عدم پرداخت، بعد از گذشت ۲ ماه ۲ برابر می‌شود. در اپلیکیشن تاپ می‌توانید با استعلام خلافی در هر زمان از نوع و مبلغ جریمه‌ها مطلع شوید تا پیش از دوبرابر شدن، آن‌ها را تسویه کنید.
نحوه کم کردن خلافی یا اعتراض به خلافی

کم کردن خلافی یا اعتراض به خلافی از رایج‌ترین دلایل مراجعه‌های کاربران به پلیس + ۱۰ و سایر اداره‌‌های مرتبط است.

رانندگان برای اعتراض به خلافی یا کسر آن می‌توانند از ۲ روش اقدام کنند:

مراجعه به مرکز اجرائیات:اگر به قبض جریمه‌ای که برای شما صادر شده اعتراض دارید کافیست تا به مرکز اجرائیات شهرستان یا منطقه سکونت خود مراجعه کنید. پاسخ این نوع شکایت معمولا در لحظه یا نهایت چند ساعت بعد اعلام می‌شود.
مراجعه به پلیس + ۱۰:اگر به مجموعه مبلغ خلافی اعتراض دارید می‌توانید با مراجعه به پلیس + ۱۰ اعتراضات خود را ثبت کنید. اعتراض شما به مرکز اجرائیات کل کشور ارجاع داده می‌شود و معمولا پاسخ آن تا ۲۴ بعد مشخص خواهد شد.

سایر روش‌های استعلام و پرداخت خلافی

از طریق سامانه پیامکی و کد ۱۷ رقمی VIN
استفاد از سایت پلیس راهور ناجا
مراجع به مراکز پلیس + ۱۰
تسویه خلافی با کد USSD
تماس با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸

بهترین روش را برای تسویه آنی خلافی انتخاب کنید

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن‌ها، بهترین راه در میان تمام روش‌های موجود محسوب می‌شود. در واقع فرآیند استعلام در این اپلیکیشن‌ها نسبت به سایر روش‌ها آسان‌تر و میزان خطا کمتر است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، به‌جای استفاده از روش‌های چالش‌برانگیز نام‌برده شده، سوپر اپلیکیشن تاپ را نصب کنید و کل فرآیند استعلام و پرداخت خلافی را به چند کلیک ساده خلاصه کنید.

تاپ خدمات متنوع و جامعی را در زمینه خودرو ارائه می‌دهد. از پرداخت عوارض آزادراهی گرفته تا استعلام و پرداخت خلافی خودرو. با نصب و استفاده از خدمات خودرو تاپ می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز مرتبط و با صرفه‌جویی در زمان، خدمات پرداخت مربوط به خودرو را انجام دهید. کافی است تاپ را نصب کنید تا یک همراه سریع و امن در امور پرداخت را در جیب خود داشته باشید!

استعلام خلافی خودرو با پلاک (بدون جزئیات)

روش استعلام خلافی با پلاک برای زمانی مناسب است که کد‌ ملی مالک خودرو را در اختیار ندارید. در این روش تنها با وارد کردن شماره پلاک و بدون کد‌ملی مالک خودرو می‌توانید مجموع خلافی خودرو را مشاهده و نسبت به تسویه خلافی اقدام کنید.

در گرفتن خلافی با شماره پلاک، به احراز هویت مالک خودرو نیازی ندارید؛ ولی از طرف دیگر امکان مشاهده جزئیات کامل خلافی‌ها و انتخاب جهت پرداخت به صورت موردی در این روش وجود ندارد. کارمزد استعلام خلافی با شماره پلاک همان مبلغ مصوب ۵۲۰۰ تومان است که آیتول در تعیین آن هیچ دخل و تصرفی ندارد.
پرداخت جریمه خودرو با شناسه قبض (رایگان)

پیشنهاد می‌کنیم از این روش برای تخلفاتی استفاده کنید که پلیس راهور پیامک آن‌ها را برای مالک ارسال کرده است یا پلیس راهور قبض جریمه را به شکل فیزیکی به راننده تحویل داده است.

در این روش به‌محض صدور قبض جریمه خودرو، می‌توانید با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت نسبت به تسویه آن اقدام کنید. هزینه استعلام خلافی با این روش کاملاً رایگان است و نیازی هم به احراز هویت ندارد.
استعلام جزئیات و ریز خلافی خودرو

استعلام جزئیات و ریز خلافی خودرو از طریق سایت راهور ۱۲۰ امکان پذیر است؛ اما به احراز هویت در سامانه سخا نیاز دارد و باید به کارت خودرو و اطلاعاتی مثل شماره VIN و … دسترسی داشته باشید. در این روش می‌توانید جزئیات کامل خلافی‌ها را به صورت کامل مشاهده کنید و در صورت تمایل، آنها را به صورت تکی یا تجمیعی تسویه کنید. تسویه آنی خلافی‌ها بزرگ‌ترین مزیت این روش است.

منبع:اندیشه معاصر

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما