آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس به تراشه 2 نانومتری TSMC مجهز می‌شوند

اقتصاد ۱۰۰ - جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل می‌خواهد برای آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس که سال آینده (احتمالا اواخر شهریور) معرفی می‌شوند، از تراشه 2 نانومتری استفاده کند.

آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس به تراشه 2 نانومتری TSMC مجهز می‌شوند

به گزارش گروه دانش و فناوری، اپل اخیرا سری آیفون 16 را معرفی کرده که از چیپ‌های A18 و A18 Pro استفاده می‌کنند؛ تراشه‌هایی که با فناوری 3 نانومتری تولید شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که تکنولوژی ساخت تراشه‌های سال آینده پیشرفته‌تر خواهد بود.

یک منبع خبری در ویبو با نام «کارشناس چیپ موبایل» (ترجمه از چینی) قبلا ادعا کرده بود که سری آیفون 17 به چیپ‌های 2 نانومتری مجهز نمی‌شوند. این در حالی است که گزارش جدید بیزنس تایمز نشان می‌دهد که شرکت TSMC چیپ‌های 2 نانومتری را در سال 2025 به تولید انبوه می‌رساند و اپل یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که از این فناوری استفاده می‌کند.

استفاده از چیپ 2 نانومتری در آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس

انتظار می‌رود چیپ نسل بعدی سری A که قرار است قدرت پردازشی سری آیفون 17 را تامین کند، مبتنی بر فرآیند 2 نانومتری TSMC خواهد بود. با این حال،‌ هنوز مشخص نیست که آیا تمام مدل‌های سری آیفون 17 به این تراشه‌ها مجهز می‌شوند یا اینکه اپل فقط در مدل‌های پرو از این تراشه استفاده می‌کند.

در مجموع، با توجه به روندی که اپل در سال‌های اخیر پیش گرفته، می‌توان انتظار داشت که فقط مدل‌های آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو از تراشه‌های 2 نانومتری جدید سری A استفاده کنند.

آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس به تراشه 2 نانومتری TSMC مجهز می‌شوند

عملکرد تراشه در فناوری ساخت تراشه‌های 2 نانومتری TSMC در مقایسه با فناوری 3 نانومتری این شرکت، بین 10 تا 15 درصد بهبود پیدا می‌کند یا مصرف انرژی را بین 25 تا 30 درصد، بدون تغییر فرکانس تراشه، کاهش می‌دهد. با این اوصاف، این فناوری جدید می‌تواند بهبودهای قابل توجهی در عملکرد و بهره‌وری انرژی مدل‌های آیفون 17 پرو ایجاد کند. همچنین، فرآیند 2 نانومتری TSMC از ساختار ترانزیستور نانوشیت بهره می‌برد که مزایای قابل توجهی در عملکرد و مصرف انرژی به همراه خواهد داشت و پاسخگوی تقاضای روزافزون برای محاسبات با مصرف انرژی کمتر خواهد بود.

پیش از این گزارش شده بود که اپل در سری آیفون 17 یک مدل جدید به نام Slim را معرفی خواهد کرد که چیزی بین مدل‌های استاندارد و پرو خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما