تاکسی رباتیک «ویمو» به دلیل ورود به مسیر اشتباه توسط پلیس متوقف شد

اقتصاد ۱۰۰ - پس از ورود ناگهانی تاکسی رباتیک شرکت «ویمو» به لاین اشتباه، یک افسر پلیس مجبور شد آن را متوقف کند.

تاکسی رباتیک «ویمو» به دلیل ورود به مسیر اشتباه توسط پلیس متوقف شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، یک افسر پلیس آمریکا مجبور شد خودروی خودران «ویمو»(Waymo) را در شهر فینیکس ایالت آریزونا پس از عبور از چراغ قرمز و وارد شدن به لاین اشتباه کنار بزند.

به نقل از تک کرانچ، این حادثه در روز ۱۹ ژوئن رخ داد اما رسانه‌های محلی، فیلم‌های دوربین بدنه خودرو را به تازگی منتشر کرده‌اند. ویدئوی منتشرشده نشان می‌دهد که خودرو پیش از حرکت نهایی به سوی پارکینگ، در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند. همچنین، افسر پلیس مذکور در این فیلم دیدگاه خود را بیان می‌کند.

به گفته رسانه آریزونا ریپابلیک، سوابق اعزام ماموریت نشان می‌دهند که وسیله نقلیه فراری شده و این افسر در نهایت نتوانسته است دستور توقف را به رایانه آن صادر کند.

یکی از سخنگویان ویمو توضیح داد که این وسیله نقلیه برای مدت کوتاهی به لاین اشتباهی وارد شده و پیش از بازگشت به مسیر درست، حدود ۳۰ ثانیه آن را اشغال کرده است. این سخنگو گفت: کل این رویداد تقریبا یک دقیقه به طول انجامید و هیچ سرنشینی در خودرو نبود.

شرکت ویمو در سال جاری پس از بروز تصادفات، دو بار نرم‌افزار را به‌ طور داوطلبانه بررسی کرده است. مقامات فدرال آمریکا نیز در حال بررسی ایمنی نرم‌افزار این شرکت هستند.

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما