احضار مارک زاکربرگ برای پاسخ‌گویی درباره تبلیغات مواد مخدر

اقتصاد ۱۰۰ - ۱۹ نفر از اعضای کنگره آمریکا در یک نامه با احضار مارک زاکربرگ به کنگره از وی خواسته‌اند تا توضیح دهد که چرا تبلیغات مواد مخدر در فیس‌بوک و اینستاگرام نمایش داده می‌شوند.

احضار مارک زاکربرگ برای پاسخ‌گویی درباره تبلیغات مواد مخدر

به گزارش گروه دانش و فناوری، «مارک زاکربرگ»(Mark Zuckerberg) برای توضیح دادن درباره تبلیغات مواد مخدر تحت فشار قرار گرفته است.

به نقل از انگجت، ۱۹ عضو کنگره آمریکا در یک نامه از زاکربرگ خواسته‌اند تا توضیح دهد چرا شرکت «متا»(Meta) اجازه داده تبلیغات کوکائین، اکستازی و سایر مواد مخدر در فیس‌بوک و اینستاگرام نمایش داده شوند. این نامه پس از آن منتشر شد که «پروژه شفافیت فناوری»(TTP) صدها تبلیغ از این قبیل را در پلتفرم شرکت فاش کرد.

این نامه به گزارش ماه گذشته TTP اشاره می‌کند که از سابقه تبلیغات متا برای یافتن ۴۵۰ آگهی فروش مجموعه‌ای از مخدرها در اینستاگرام و فیس‌بوک استفاده کرد. بسیاری از این تبلیغات شامل عکس‌هایی از بطری‌های دارو، انبوهی از قرص‌ها و پودرها یا کوکائین بودند و بینندگان را به پلتفرم‌های دیگری مانند تلگرام هدایت می‌کردند. از آن زمان، TTP نمونه‌های دیگری را از چنین تبلیغاتی در ایکس پست می‌کند.

قانون‌گذاران در نامه‌ای که مستقیما خطاب به زاکربرگ است، نوشتند: به نظر می‌رسد متا همچنان از مسئولیت اجتماعی خود فرار کرده و از دستورالعمل‌های جامعه خود سرپیچی کرده است. موضوع قابل توجه این است که این محتوا توسط کاربران در فضای دارک وب یا صفحات خصوصی رسانه‌های اجتماعی تولید نشده، بلکه تبلیغاتی را شامل می‌شود که توسط متا تأیید شده‌اند و درآمدزایی می‌کرده‌اند. بسیاری از این تبلیغات حاوی ارجاع آشکار به مواد مخدر غیرقانونی در عناوین، توضیحات، عکس‌ها و نام حساب‌های تبلیغ‌کننده‌شان بودند که پژوهشگران و روزنامه‌نگاران وال استریت ژورنال و پروژه شفاف‌سازی فناوری با استفاده از سابقه آگهی متا به راحتی آنها را پیدا کردند. با وجود این، به نظر می‌رسد که آنها شناسایی نشده‌اند یا توسط فرآیندهای داخلی متا نادیده گرفته شده‌اند.

در این نامه جزئیاتی درباره سیاست‌های متا برای اجرای قوانین علیه تبلیغات مرتبط با مواد مخدر و همچنین اطلاعاتی درباره تعداد دفعاتی که تبلیغات گزارش‌شده مشاهده شده‌اند، درخواست شده است. به متا مهلت داده شده است که تا ششم سپتامبر پاسخ دهد. سخنگوی متا گفت که این شرکت قصد دارد به نامه پاسخ دهد و انگجت را به بیانیه پیشین ارجاع داد که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده بود و شرکت در آن گفته بود صدها هزار تبلیغ نقض‌کننده سیاست‌های دارویی را رد می‌کند.

انتهای پیام

 

 

 

منبع : ايسنا


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما