تعطیلی یک هفته‌ای بورس چقدر محتمل است؟ / سرنوشت مبهم بازار سهام

اقتصاد 100- بازار سرمایه در دو ماهه اول سال روزهای پرتلاطم و پرنوسانی را پشت سر گذاشته است، ریزش پیاپی شاخص کل در یک ماه اخیر و از دست رفتن بخشی از سرمایه‌های خرد، بازار سهام را دچار حاشیه‌های بسیاری کرده بود.

تعطیلی یک هفته‌ای بورس چقدر محتمل است؟ / سرنوشت مبهم بازار سهام

روز گذشته شاخص کل با ریزش بیش از 62هزار واحدی، ترس از دست رفتن کانال 2میلیونی را در میان سهامداران به وجود آورد، به گونه‌ای که رییس سازمان بورس در نامه‌ای به وزیر نفت خواستار تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شد تا این موضوع سایه کمتری بر سر بازار سرمایه بیفکند. 

در نامه عشقی به اوجی آمده است که سازمان بورس خواستار اصلاح دستورالعمل قیمت‌گذاری خوراک نفت و فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی است. 

درحالی که پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در روز 31اردیبهشت 1403 حول همین اتفاقات و تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی‌های گردش می‌کرد، به یکباره وقوع حادثه برای بالگرد حامل رییس جمهور در آذربایجان شرقی شوک بزرگی به کشور وارد کرد. 

تایید خبر شهادت رییس جمهور و هیات همراه، باعث شد تا سازمان بورس جلسه فوری برگزار کرده و تعطیلی بازار را به صورت رسمی اعلام کرد. بر اساس تصمیم سازمان بورس امروز بازار سهام تعطیل است و شرایط برای روزهای آتی نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. 

با وجود تعطیلی بورس، کانون کارگزاران اعلام کرد که باتوجه به دایر بودن بانک‌ها کلیه تسویه‌های تعهد شده ناشی از فروش سهام و اوارق انجام خواهد شد. بورس کالا هم در اطلاعیه اعلام کرد که تعطیل است و شرایط فعالیت بازار در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد. 

برخی از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که به دلیل شرایط اضطراری، فعالیت بازارها حداقل تا یک هفته تعطیل باشد. باید منتظر ماند که و دید که وزارت اقتصاد و سازمان بورس چه تصمیمی درباره ادامه فعالیت بازار سرمایه می‌گیرند؟

منبع:اکونگار

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما در انتخابات جمعه 8تیر ، نهایتا چند نامزد با هم رقابت خواهند کرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما