طلا به کف قیمت رسید!

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی اظهارات مقامات فدرال رزرو و احتمال کاهش نرخ بهره، طلا امروز پائین‌ترین سطح یک هفته‌ای را ثبت کرد.

طلا به کف قیمت رسید!

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی کاهش یافت و در روز چهارشنبه در بازار آسیا، پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته‌ی گذشته را ثبت کرد.

اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی اخیر برخی از مقامات با نفوذ فدرال رزرو حاکی از آن بود که بعید است بانک مرکزی ایالات متحده، در بحبوحه‌ی اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده، چرخه‌ی کاهش نرخ بهره‌ی خود را به این زودی آغاز کند. افزایش اندک در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز از این موضوع حمایت می‌کند که به نوبه‌ی خود، به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می‌شود که نه‌تنها نقش باد موافقی برای دلار آمریکا (USD) را دارد، بلکه منجر به تضعیف فلز زرد غیر بازده نیز می‌شود.

در عین حال، سرمایه‌گذاران در پی دنبال کاهش نرخ تورم در ماه می، شانس بیشتری برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قائل شدند. بدیهی است که این امر، در کنار خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و جنگ طولانی روسیه و اوکراین، به محدود‌کردن روند نزولی برای پناهگاه امن طلا کمک می‌کند.

گذشته از آن، به نظر می‌رسد پیش از انتشار GDP نهایی سه ماهه اول ایالات متحده در روز پنج‌شنبه و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه، که تعیین‌کننده‌ی مسیر کوتاه‌مدت طلا XAU/USD نیز هست، معامله‌گران تمایلی به شرط‌بندی تهاجمی ندارند و ترجیح می‌دهند محتاطانه در حاشیه بمانند.

استدلال سیاست‌گذاران فدرال رزرو همچنان به نفع نگه‌داشتن نرخ‌های بالاتر برای مدت طولانی‌تر است که این امر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و همچنین طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه با بیان اینکه هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که کاهش نرخ‌ها مناسب باشد، تمایل خود را برای افزایش هزینه‌های استقراض در صورت متوقف‌شدن تورم ابراز داشت.

لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو نیز به طور جداگانه کاهش نرخ‌ها را به صورت مقطعی مناسب دانست و خاطرنشان کرد که افزایش انتظارات تورمی به معنای محدود نگه‌داشتن سیاست پولی برای مدت طولانی‌تر است.

در بخش داده‌های کلیدی، نظرسنجی هیئت کنفرانس در روز سه‌شنبه نشان داد که در بحبوحه‌ی نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصادی، شاخص اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده در ژوئن از 101.3 در ماه قبل به 100.4 کاهش یافت.

در کنار این‌ها، ضعف اخیر در داده‌های خرده فروشی ایالات متحده و نشانه‌هایی از تعدیل فشارهای تورمی مشاهده می‌شود که امیدها را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر زنده نگه می‌دارد و به عنوان باد مخالفی برای دلار آمریکا عمل می‌کند.

در بخش ژئوپلیتیک، نگرانی‌ها پیرامون درگیری همه جانبه بین اسرائیل و لبنان همچنان پابرجاست که به محدودکردن جنبه‌های منفی این فلز گرانبهای امن کمک می‌کند.

و اما به نظر می‌رسد معامله‌گران برای انگیزه‌های معنادار هم‌اکنون مشتاقانه منتظر انتشار شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه هستند و تمایلی به انجام شرط‌بندی‌های جهت‌دار تهاجمی ندارند.

از منظر تکنیکال، شکست اخیر در استفاده از قدرتی فراتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) و کاهش متعاقب آن به نفع معامله‌گران نزولی است. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه بار دیگر کشش منفی را به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت نزولی است.

با این اوصاف، عاقلانه است که قبل از موقعیت‌یابی برای ضررهای بیشتر، منتظر یک شکست پایدار به زیر خط روند صعودی کوتاه‌مدت باشیم که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2,310 دلار قرار دارد.

پس از آن طلا XAU/USD ممکن است به زیر مرز 2300 دلار تضعیف شود و کف نوسانی ماهانه را مجدداً در منطقه 2287-2286 دلار آزمایش کند. برخی از فروش‌های متعاقب، سوگیری منفی را مجدداً تأیید می‌کنند و حمایت 100 روزه SMA را در نزدیکی منطقه 2250 دلاری به تصویر می‌کشند.

پس از آن، قبل از اینکه فلز زرد امن، در نهایت به رقم گرد 2200 دلار سقوط کند، سیر نزولی می‌تواند بیشتر به سمت منطقه 2225-2220 دلار امتداد یابد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد هر حرکت مثبت معناداری در حال حاضر با مقاومت سختی در نزدیکی SMA 50 روزه، که در حال حاضر در نزدیکی منطقه 2339-2340 دلار مواجه شود، البته پیش آنکه سقف نوسانی روز جمعه، حول منطقه 2368 الی 2369 دلار را آزمایش کند.

ناگفته نماند که قدرت پایدار فراتر از این می‌تواند طلا را در مسیر رسیدن به مرز رقم گرد 2400 دلاری، به سمت مانع متوسط ​​2387 الی 2388 دلاری برساند. برخی از خریدهای متعاقب، هرگونه سوگیری منفی کوتاه‌مدت را نفی می‌کند و به طلا XAU/USD این امکان را می‌دهد که هدف خود را برای به چالش کشیدن اوج تاریخی، در حدود منطقه 2450 دلاری که در ماه می لمس کرد، بازگرداند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما