مصر رقیب پول پاشی عربستان شد / 40 میلیارد پوند هزینه برای ساخت یک شهر خفن ورزشی!

اقتصاد 100- کشور مصر برنامه‌های بزرگی برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶ دارد و در حال ساختن یک شهر کاملا جدید است تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کند. این در حالی است که آنها هنوز پیشنهاد رسمی نداده‌اند.

مصر رقیب پول پاشی عربستان شد / 40 میلیارد پوند هزینه برای ساخت یک شهر خفن ورزشی!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، کار بر روی پایتخت اداری جدید در سال ۲۰۱۵ با تعهد دولت برای این پروژه بلندپروازانه ۴۰ میلیارد پوندی آغاز شد. این شهر صحرایی که هنوز نامش فاش نشده، در ۳۰ مایلی غرب قاهره ساخته می‌شود و حدود ۶٬۵ میلیون نفر در آن زندگی خواهند کرد و مملو از امکانات ورزشی پیشرفته خواهد بود.

این مجموعه چشمگیر دارای یک سالن سرپوشیده با ظرفیت ۷۵۰۰ نفر است که تکمیل شده و برای مسابقات جهانی هندبال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گرفت. در همین حال، کار بر روی یک استادیوم المپیک ۹۰۰۰۰ نفری سه طبقه به خوبی در حال انجام است. در واقع این ساختمان قرار بود تابستان امسال تکمیل شود. یک شرکت ساختمانی چینی همچنین در حال ساخت یک استادیوم فوتبال، یک سالن سرپوشیده برای ۱۵۰۰۰ هوادار، یک استخر شنا با ظرفیت ۵۰۰۰ نفر و استادیوم استخر شیرجه است. همچنین فضایی برای ۳۵۰۰ تماشاگر در مجموعه تنیس و ۱۰۰۰ تماشاگر دیگر برای اسکواش وجود خواهد داشت. همچنین یک مجموعه سوارکاری و فضاهایی برای تیراندازی، ده زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، هاکی، فوتبال ساحلی و غیره در دست ساخت است.

مصر

علاوه بر امکانات ورزشی، شهر جدید قصد دارد یک بیمارستان پزشکی ورزشی، چند هتل‌، تئاتر در فضای باز، مرکز خرید، دفاتر و پارک و شهربازی داشته باشد. رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی به طور منظم از این مجموعه دیدن می‌کند تا پیشرفت‌های انجام شده را مشاهده کند.

مصر

مصر قصد دارد به اولین کشور آفریقایی تبدیل شود که میزبان المپیک می‌شود. اشرف صبحی، وزیر ورزش، مطمئن است که پایتخت اداری جدید می‌تواند میزبانی شایسته‌ای برای تورنمنت‌های بزرگ ارائه دهد. و سعید سادک که در دانشگاه آمریکایی در قاهره تدریس می‌کند، به دویچه وله گفت: «این فقط تبلیغات رسانه‌ای نیست، بلکه اراده‌ای قوی در پشت این پروژه نهفته است. اگر قطر توانست میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد، پس مصر با تاریخ طولانی و اقتصاد رو به رشد خود، نباید از میزبانی رویدادهای بین‌المللی مانند المپیک دور باشد.»

مصر

کامیلا سوارت، استاد دانشگاه حمد بن خلیفه قطر، افزود: «من فکر می‌کنم زمینه (در مورد پیشنهاد المپیک) تا حدودی تغییر کرده است. کشورهای آفریقایی تجربه محدودی در مناقصه داشته‌اند، اما من فکر می‌کنم شاید بتوانیم سرانجام المپیک را در یک شهر یا کشور آفریقایی مشاهده کنیم.» با این حال، سوارت همچنین چالش رو به وخامت سابقه حقوق بشر مصر در زمان السیسی را به عنوان یک مانع احتمالی در رویای این کشور برجسته کرد.

مصر

مصر هنوز به طور رسمی پیشنهاد خود را برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶ ارائه نکرده است. کشورهایی از جمله هند، چین، مجارستان، ایتالیا، دانمارک، کانادا و قطر همگی در حال بررسی درخواست برای حق میزبانی هستند. اگرچه اگر قطر برنده شود، این رویداد به دلیل گرما به زمستان منتقل می‌شود، درست مانند جام‌جهانی ۲۰۲۲.

انتهای پیام/

منبع : the sun
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما