بازدهی بازارها هفته چهارم شهریور ۱۴۰۳ / سرمایه گذاران در کدام بازار بیشتر سود کردند؟

اقتصاد ۱۰۰- بازدهی بازارها در هفته پایانی شهریور روند متوازنی نداشت. بر خلاف هم‌ترازی بازدهی دلار و طلا در ماه‌های گذشته در هفته اخیر اونس جهانی طلا بازدهی بازار طلا را رشد قابل توجهی داد و بازدهی دلار منفی شد.

بازدهی بازارها هفته چهارم شهریور ۱۴۰۳ / سرمایه گذاران در کدام بازار بیشتر سود کردند؟

بازدهی بازارها در هفته اخیر با رشد قابل توجه قیمت طلا و کاهش محدود قیمت دلار و سایر ارزهای مهم رقم خورد. در هفته پایانی شهریور دلار با کاهش محدود ۳۰۰ تومانی افت بازدهی محدودی را ثبت کرد و قیمت طلا و سکه با رشد ۷۵ دلاری اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر همراه شد.

در حالی که کارشناسان اقتصادی مهم‌ترین سیگنال بازارهای مالی تا یکی دو ماه آینده را موضوع انتخابات آمریکا می‌دانند، به نظر می‌رسد مساله‌ هسته‌ای ایران و سفر قریب‌الوقوع گروسی به تهران می‌تواند پالس مهمی به بازارهای مالی بدهد. هر چند باید در نظر داشت در ۶ ماه سپری شده از سال جاری با وجود رخدادهای مهمی که اتفاق افتاده دلار کمترین نوسان قیمتی مورد انتظار را داشته است. اینکه سیاست‌گذار با تثبیت ارزش اسکناس آمریکایی سعی در مهار سایر بازارها می‌کند موضوع درستی است و تا روزهای پایانی شهریور نیز در این امر موفق بوده است.

گفتنی است فدرال رزرو روز پنجشنبه پس از چهار سال اقدام به کاهش دو پله‌ای نرخ بهره آمریکا کرد و همین اقدام قیمت اونس جهانی طلا را افزایش چشمگیری داد. متعاقب این موضوع قیمت تتر نیز کاهشی شد و دلار نیز در روند نزولی قرار گرفت. این ریتم ناهماهنگ روند نامتوازن بازارهای داخلی را رقم زد.​

دلار در دور باطل گرفتار شد

قیمت دلار از ۲۲ تا ۲۹ شهریور همانند هفته‌ گذشته با کاهش محدود قیمت همراه شد. این اسکناس در مدت یاد شده کاهش بازدهی ۰.۵۰ درصدی و افت قیمت ۳۰۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در نیمه پایینی کانال ۹ از کریدور پنجم به کار خود پایان داد. گفتنی است طی هفته‌های اخیر دلار در محدوده‌ای مشخص نوسان ۳۰۰ تومانی دارد و بازدهی این اسکناس در مقدار یادشده افزایش و کاهش می‌یابد.

اونس جهانی طلا ۷۵ دلار رشد کرد

روز پنجشنبه ۲۹ شهریور هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و رشد قیمت ۸۳ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت. این هفته طلا رشد بازدهی  ۲.۲۸ درصدی داشت.

 

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۶ میلیون و ۲۳۴ هزار تومانی ایستاد و با رشد بازدهی ۲.۳۳ درصدی و افزایش قیمت ۳۷۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است از ۲۲ تا ۲۹ شهریور طلای جهانی بر خلاف هفته سوم شهریور افزایش قابل توجهی داشت. اونس جهانی طلا در هفته اخیر با افزایش قیمت ۷۵ دلاری، رشد بازدهی ۲.۹۸ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۵۹۰ دلار در حال معامله است.

قیمت سکه‌های سنگین یک کانال صعود کرد

در هفته اخیر سکه امامی افزایش بازدهی ۱.۶۱ درصدی و رشد قیمت ۷۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۹ شهریور با قیمت ۴۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۹ میلیون  و ۲۲۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی نیز در سطح ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط در شهریور ۷.۵ درصد رشد کرد

بررسی روند بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته چهارم شهریور نشان می‌دهد، کایتا با افزایش ۱۹ درصدی پربازده‌ترین سهام بورس بوده است. همچنین دو سهم دکوثر و ثپردیس نیز با رشد ۱۶ درصدی در این هفته دیگر سهم‌های پربازده‌ بازار سهام بودند. دو نماد دشیمی و دیران نیز موفق به رشد ۱۴ درصدی شدند.

کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام 

در طرف مقابل اما سهم شساخت در این هفته کاهش قیمت ۱۴ درصدی را تجربه کرد و در ابتدای لیست کم‌بازده‌ترین‌ها قرار گرفت. همچنین معیار با افت ۱۳ درصدی و رفاه با کاهش ۱۲ درصدی نیز دیگر سهم‌های بازنده این هفته بودند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما