از تختی تا حسن یزدانی / جامعه ای که قهرمانانش را میکشد؛ حسن یزدانی وارث تاج و تخت قهرمانی!!

اقتصاد 100 - حسن یزدانی حالا وارث نام بزرگ آقا تختی است.

از تختی تا حسن یزدانی / جامعه ای که قهرمانانش را میکشد؛ حسن یزدانی وارث تاج و تخت قهرمانی!!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، در پی نتایج اخیر مسابقات کشتی و واکنش‌های تند برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به حسن یزدانی، سوالات مهمی درباره نقش جامعه در موفقیت و شکست قهرمانان مطرح شده است.

کارشناسان معتقدند که جامعه ما در برخورد با قهرمانان، به ویژه در زمان شکست، دچار نوعی دوگانگی رفتاری می‌شود. از یک سو، در زمان پیروزی، قهرمانان را بر سر دست می‌گیرند و از آن‌ها توقع دارند که همیشه پیروز باشند؛ اما در صورت شکست، به سرعت آن‌ها را زیر سوال می‌برند و از هر فرصتی برای انتقاد استفاده می‌کنند.

این رویکرد نادرست، فشار روانی زیادی را بر روی ورزشکاران وارد می‌کند و می‌تواند به افسردگی و حتی ترک ورزش منجر شود. غلامرضا تختی، پهلوان فقید ایران، نمونه بارز این موضوع است. جامعه‌ای که زمانی تختی را بر اوج ستایش قرار داده بود، در زمان شکست و افسردگی او، نتوانست از او حمایت کند و این قهرمان بزرگ را به کام مرگ کشاند.

حسن یزدانی نیز در ماه‌های اخیر با موجی از انتقادات روبرو شده است. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، با نادیده گرفتن تلاش‌های او، به وی حمله کرده و خواستار کناره‌گیری‌اش از کشتی شده‌اند. این در حالی است که یزدانی یکی از موفق‌ترین کشتی‌گیران ایران و جهان است و افتخارات بسیاری را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

در نهایت، می‌توان گفت که موفقیت یک ورزشکار تنها به تلاش‌های فردی او بستگی ندارد. حمایت جامعه، رسانه‌ها و مسئولین ورزشی نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. ایجاد فضایی مثبت و حمایتی برای ورزشکاران، می‌تواند انگیزه آن‌ها را افزایش داده و به آن‌ها کمک کند تا به بهترین شکل ممکن به رقابت بپردازند. با تغییر نگاهمان به ورزشکاران و حمایت بی‌دریغ از آن‌ها، می‌توانیم شاهد شکوفایی استعدادهای ورزشی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما