بزرگترین سازنده باتری جهان از بی سوادی ایلان ماسک میگوید
اقتصاد ۱۰۰- مدیر چینی بزرگترین سازنده باتری میگوید به ایلان ماسک گقتم پروژه باتری ۴۶۸۰ محکوم به شکست است اما گوش نکرد.
به گزارش گروه دانش و فناوری، مدیر CATL، بزرگترین سازنده باتری در جهان میگوید ایلان ماسک سواد ساخت باتری را ندارد.
تسلا باتری ۴۶۸۰ خود را در جریان رویداد عظیم «روز باتری» در اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت ادعا کرد باتری جدید هزینه تولید باتری برای خودروهایش را نصف میکند.
این امر برای تسلا جهت ساخت یک خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری بسیار حیاتی شد.
البته باتری ۴۶۸۰ در قید حیات است و برای پر کردن سایبرتراک و برخی از خووروهای مدل Y ساخت تگزاس استفاده شده است، اما واقعیت این است که رویای ساخت خودروی ۲۵ هزار دلاری به اندازهای تاخیر داشته است که شرکت امیدوار است، همگان آن را تا به حال فراموش کرده باشند.
با وجود اینکه تسلا ۱۰۰ میلیون واحد باتری ۴۶۸۰ ساخته است، اما موسس و رئیس شرکت CATL، بزرگترین تولید کننده باتری در جهان، معتقد است اساسا باتریهای تسلا خوب نیستند و ایلان ماسک هم یک شخصیت بی دانش در زمینه باتری است.
البته! او اینقدر صریح از این کلمات استفاده نکرد، اما در پرده در مصاحبه با رویترز چنین گفت.
روبین زنگ، رئیس CATL، احساس واقعی خود را در مورد ایلان ماسک برای همه در این مصاحبه آشکار کرد.
میلیاردر چینی فرصت زیادی داشته است تا احساسات خود را رو در رو با ماسک در میان بگذارد، زیرا CATL تامین کننده اصلی کارخانه تسلا در شانگهای است و قرار است ابرکارخانه نوادا را که به طور مشترک توسط پاناسونیک و تسلا در حال توسعه است را از ۲۰۲۵ تامین باتری کند.
زنگ میگوید مستقیماً به ماسک گفته است که باتری ۴۶۸۰ شکست خواهد خورد و هرگز موفق نخواهد شد.
وی افزود: مناظره خیلی بزرگی داشتیم و من به او از نظر فنی حالز کردم اما او ساکت بود و چیزی نمیگفت. او بلد نیست باتری بسازد. علم باتری مربوط به الکتروشیمی است. او برای چیپها، نرمافزار، سختافزار، چیزهای مکانیکی خوب است.»
واقعیت این است که بستههای باتریCATL برای خودروهای مسافری از سلولهای کیسهای LiFePO4 که سبکتر و با کارایی بالاتر است ساخته میشود اما تسلا از سیلندرهای فلزی که تولید میکند، استفاده میکند.
" زنگ" در ادامه به رویترز از زمانبندی غیرواقعی ماسک در اعلام پروژهها و سابقه وعده وعیدهای بیش از حد وی گفت و شکایت کرد.
به گفته زنگ، ماسک به او گفت که دلیل اینکه او همیشه به یک جدول زمانی دو ساله برای پروژههای جدید متعهد میشود این است که میخواهد «انگیزه و تمرکز در کارکنان تسلا ایجاد کند» و معتقد است هر چیزی فراتر از دو سال «ممکن است بینهایت باشد».
مشکل ماسک به گفته وی این است که بیش از حد امیدوار است.
زنگ گفت من با او صحبت کردم و دلیلش را پرسیدم. او به من گفت که میخواهد نیروهایش را هل دهد. احتمالاً خودش هم میداند پنج سال زمان نیاز دارد، اما اگر میگوید دو سال، مجبورید به او اعتماد کنید و به دردسر بزرگی بیفتید.»
انتهای پیام
ارسال نظر