نحوه نگهداری انگشتر فیروزه چگونه است ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: نگهداری انگشتر فیروزه و یا سنگ فیروزه که بسیار سنگ با ارزش و گرانبهاست ، سنگ فیروزه آسیب پذیر می باشد به همین دلیل باید از آن به درستی مراقبت کرد تا آسیب نبیند سنگ فیروزه در قالب انگشتر در دست بیشتر ایرانی ها هم زن هم مرد دیده می شود سنگ فیروزه با نمایی خاصی دارد در بین جوان و پیر طرفداران زیادی دارد پس برای همین خاطر باید نحوه نگهداری صحیح آن را هم به طور کامل بدانیم

نحوه نگهداری انگشتر فیروزه چگونه است ؟

فیروزه چیست ؟

فیروزه یک ماده معدنی ساخته شده از فسفات آلومینیوم مس است سنگ فیروزه در سایه های مختلف به رنگ آبی و سبز در می آید  در حال حاضر نیز به عنوان جواهرات محبوب است . سنگ فیروزه ای با سایه شدید آبی می تواند بسیار گران باشد ، ارزش آن بسته به رنگ سنگ متفاوت استو  تفاوت رنگ ها به دلیل وجود مس است به همین دلیل سنگ های فیروزه ای سبز مایل به آبی دارید که برای درمان بیماری های جسمی روحی مورد استفاده قرار می گیرد .

افسانه ها می گویند که فیروزه قطعه ای از آسمان است که بر روی زمین افتاده است و انسان ها از انگشتر فیروزه برای آرامش و فضیلت های معنوی که دارد آن را متناسب با استایل خود استفاده می کنند .

انگشتر فیروزه

​نحوه نگهداری انگشتر فیروزه

سنگ فیروزه آسیب پذیر است به همین دلیل نگهداری انگشتر فیروزه کمی سخت بوده چرا که سنگ فیروزه فقط کمی قوی تر از شیشه است ، بنابراین تمایل به تراشه یا ترک خوردن به راحتی دارد . همچنین می تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص مانند روغن تغییر رنگ دهد پس برای حفظ ظاهر و زیبای آن‌ها ، باید از روش‌ های مراقبت صحیح پیروی کنید :

ابتدا برای تمیز کردن و نگهداری انگشتر فیروزه باید از یک برس یا پارچه نرم استفاده کنید ابتدا پارچه یا برس را کمی خیس کنید و سنگ ها را به آرامی جلا دهید تا پرز یا لکه از بین برود مطمئن شوید که سنگ ها را به درستی خشک کرده اید بعد آنها را در حالی که هنوز خیس هستند ذخیره نکنید .

 قبل از پوشیدن هر یک از اکسسوری ها یا جواهرات فیروزه ای خود ، مطمئن شوید که فعالیت های خاصی مانند شستن ظروف ، تمیز کردن خانه ، غوطه ور شدن در استخر ، استفاده از لوسیون یا اسپری روی اسپری مو یا عطر را تمام کرده اید . فعالیت های ذکر شده معمولاً شامل مواد شیمیایی است که می تواند به درخشندگی و ظاهر سنگ های شما آسیب برساند علاوه بر این ، جواهرات فیروزه خود را همیشه در یک ظرف دربسته نگه دارید تا با وسایل یا چیزهایی که ممکن است به سنگ قیمتی آسیب برساند ، تماس پیدا نکند توجه داشته باشید که فیروزه بسیار متخلخل است و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی برگشت ناپذیر و هیچ راه شناخته شده ای برای بازگرداندن رنگ سنگ شما وجود ندارد .

اگر کارهای سختی مانند نظافت خانه ، تعمیر و نگهداری ماشین ، مراقبت از باغ یا نقاشی انجام می دهید ، حتماً ابتدا لوازم فیروزه ای خود را بردارید همانطور که قبلا ذکر شد ، سنگ های فیروزه در برابر ترک خوردن و تراشه آسیب پذیر هستند ، بنابراین از پوشیدن سنگ های خود در حین انجام کارهای پر زحمت خودداری کنید .

 برای نگهداری انگشتر فیروزه از پاکسازی اولتراسونیک استفاده نکنید چرا که پاک کننده های جواهرات اولتراسونیک معمولا از مواد شیمیایی استفاده می کنند و این مواد شیمیایی می توانند به ظاهر سنگ های فیروزه شما آسیب بزنند  همچنین ، اگر سنگ‌های شما در نقره استرلینگ هستند ، مراقب باشید که اجازه ندهید یک قطره کوچک پاک کننده نقره با سنگ ها تماس پیدا کند زیرا ممکن است آسیب ببیند .

با توجه به موارد بالا حتما در هنگام خرید انگشتر که همراه با سنگ های قیمتی است دقت کنید که انگشتری متناسب با شرایط خود تهیه بکنید.

جواهرات فیروزه ای و انگشتر فیروزه را به صورت آنلاین یا از یک تاجر مورد اعتماد خریداری کنید این سنگ ارزشمند می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد ، در صورت نیاز به پول نقد سریع و آسان ، می‌ توانید آن را بفروشید با این حال ، به دلیل کمیاب بودن آن ، اکنون سنگ های فیروزه تقلبی تولید می شود اولین سنگ‌های فیروزه مصنوعی از مینا و شیشه ساخته شده‌اند ، اما به راحتی می‌توان تقلبی‌ها را از روی اصل تشخیص داد .

این روزها سنگ های فیروزه تقلبی تقریباً کامل هستند . فقط متخصصان قادر به تشخیص موارد معتبر هستند  اگر می خواهید روی جواهرات فیروزه واقعی سرمایه گذاری کنید اول از جای مطمئن برای خرید اقدام کنید بعد از فیروزه یا انگشتر فیروزه نگهداری صحیحی داشته باشید .

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما