آیا طلا جز روند نزولی، انتخابی دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی اظهارات جروم پاول مبنی بر عدم دستیابی فدرال رزرو به هدف تورمی، طلا به سمت سطح 1930 دلار پیش رفت.

آیا طلا جز روند نزولی، انتخابی دارد؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت‌های طلا (XAU/USD) در روز جمعه در حال آزمایش مسیر نزولی بود.

گفتنی است در پی اظهارات تندروانه‌ی دیروز جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است تاکنون به سیاست‌های پولی محدودکننده‌ی مناسبی برای مهار تورم دست نیافته باشد، فلز زرد امن به سمت 1930 دلار رفت.

علاوه بر پاول، رئیس فدرال‌رزرو، چندین سیاست‌گذار فدرال رزرو نیز در این هفته بر گفته‌های خود مبنی بر اینکه نرخ‌ها به اندازه‌ی کافی بالا نیست که تورم را به سمت هدف ۲ درصدی فدرال رزرو در آینده محدود کند، تأکید کردند. بدیهی است که این رویکرد جنگ‌طلبانه، به منزله‌ی خط بطلانی بر گمانه‌زنی‌های گسترده‌ی بازار مبنی بر پایان چرخه‌ی افزایش نرخ‌ها و اقدام به کاهش قریب‌الوقوع آنهاست.

با نگاهی به رویدادهای هفته‌ی گذشته، می‌توان به وضوح مشاهده کرد که پس از انتشار داده‌های بدتر از انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در جمعه‌ی گذشته، سرمایه‌گذاران از پایان چرخه‌ی افزایش نرخ بهره خبر دادند، اما مقامات فدرال رزرو نه‌تنها این هفته را بدون تغییر سپری کردند، بلکه قاطعانه ابراز داشتند که صرفأ آمار داده‌های بد نیروی کار برای تغییر طرح نقطه‌ای کافی نیست.

داده‌های تورم CPI ایالات متحده، تاییدی بر اظهارات فدرال رزرو

قرائت آمار تورمی هفته‌ی آینده اعم از شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) در روز سه شنبه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود؛ چرا که سرمایه‌گذاران با استناد به این داده‌ها خواهند دانست که آیا تورم به اندازه‌ی کافی سرد شده است تا کاهش نرخ در آینده را به منظور تعدیل هزینه‌های استقراض تضمین کند.

انتظار می‌رود که علاوه بر ارقام تورم CPI ایالات متحده در مقیاس ماه به ماه، پیش‌بینی گزارش سرفصل اکتبر نیز از 0.4% به 0.1% کاهش یابد، افزون بر آن، شاخص CPI سالانه برای سال منتهی به اکتبر نیز در سطح 4.1% ثابت بماند.

از سوی دیگر، آمار یکدست CPI سالانه حکایت از آن دارد که تورم ایالات متحده همچنان دو برابر بیشتر از هدف فدرال رزرو برای 2 درصد در سال است.

کاهش قیمت نقطه‌ای طلا در روز جمعه، با رد میانگین متحرک ساده 50 ساعته (50-SMA) از 1965 دلار، حرکت قیمت را در منطقه‌ی نزولی تسریع می‌کند. البته طلا XAU/USD در هفته‌ای که گذشت، با پیشنهاد فروش اندکی تسکین‌دهنده، به طور کامل نزولی بسته شد.

و اما در کندل‌های روزانه، از آنجا که طلا XAU/USD به قیمت‌های متوسط بلندمدت بازمی‌گردد، دوباره به SMA 200 روزه سقوط کرده است. به علاوه، SMA محدود 50 روزه در سمت نزولی میانگین متحرک طولانی‌تر حاکی از آن است که روند نزولی بیشتر می‌تواند همچنان گزینه‌ی حاضر بر روی میز باقی بماند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما