۲. متاسفانه وزارت نفت و نیرو و برخی نهادها در این غارت ثروت ملی نقش دارند.

آقای وزیر! مطمئنید عامل قاچاق سوخت، شما نیستید؟!

قاچاقچیان سالانه میلیاردها دلار گازوییل و بنزین را از کشور خارج می کنند و ین حجم کار غیرقانونی همچنان به عنوان یک معما در سیستم انرژی کشور، بحثرانگیز است.

آقای وزیر! مطمئنید عامل قاچاق سوخت، شما نیستید؟!

به گزارش اقتصاد100 این تصور که این حجم از سوخت قاچاق از پمپ بنزین ها تامین می شود،کاملا ساده لوحانه است و مشاهدات میدانی نیز آن را تایید نمی کند. سوء استفاده از پمپ بنزینها  ممکن است وجود داشته باشد اما میزان قاچاقی که از این طریق صورت می گیرد نی تواند قابل توجه باشد بنابراین باید دلیل واقعی تری برای آن پیدا کرد.

یک فرض این است که وزارت نیرو،وزارت نفت و برخی دستگاههای دیگر در آن دخیلند مثلا روزانه حجم بسیارزیادی گازوییل برای مصرف نیروگاهها به این واحدهای صنعتی منتقل می شود که چون نظارت دقیقی بر میزان مصرف سوخت در نیروگاهها وجود ندارد احتمال قاچاق سوخت از این مسیر کاملا محتمل است.در این زمینه آیا تا کنون وزارت نیرو مورد پرسش قرار گرفته و گزارشی از میزان ورود سوخت به نیروگاهها و مصرف واقعی در این واحدها مورد بررسی قرار گرفته است؟

در کنار این کنترل باید نیروهای نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی نیز که بدلیل اشراف به مناطق مختلف قادر به کشف قاچاق سوخت هستند مورد پرسش قرار گیرند که آیا در این مورد اهمال می کنند ؟این نیروها در آموزش و دانش، دچار ضعف هستند؟ یا قاچاقچیان در این زمینه بازی را برده اند و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی ، زمین را به قاچاقچیان واگذار کرده اند؟

به نظر می رسد قاچاق در همه زمینه ها ی امر سازمان یافته و پیچیده است و به همین دلیل برخورد با ان نیز فرایندی پیچیده را می طلبد. اگر شهروندان تصور می کنند قاچاق سازمان یافته نمی تواند ریشه در ناتوانی و سوء عملکرد مسئولان نداشته باشد، بای به آنها حق داد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما