خسارت عجیبی که جلو نرفتن ساعت رسمی کشور به جیب ملت زد

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه عدم تغییر ساعت رسمی کشور بیش از ۷۰۰ مگاوات بر مصرف روزانه برق در اوج بار اضافه می‌کند، گفت: در حالی که متوسط رشد مصرف برق در ۱۰ سال گذشته ۴.۷ درصد بوده، این تقاضا در سال جاری ۲ برابر متوسط ۱۰ ساله رشد داشته است.

خسارت عجیبی که جلو نرفتن ساعت رسمی کشور به جیب ملت زد

به گزارش اقتصاد100، مصطفی رجبی مشهدی امروز در نشست خبری با بیان اینکه امسال تابستان گرمی را پشت سر گذاشتیم که به رشد ۸.۷ مصرف منجر شد، اظهار کرد: تحمیل این میزان تقاضا به تغییر اقلیم و استفاده از کولر گازی برمی گردد که در مناطق معتدل و سردسیر در حال افزایش است.

وی افزود: در بخش شمال غرب کشور استفاده از کولر گازی ۴ تا ۵ برابر شده و رشد تقاضا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

برنامه ای برای افزایش تعرفه برق نداریم

مدیرعامل توانیر گفت: برنامه ای برای افزایش تعرفه برق در سال جاری نداریم و تعرفه ها مانند سال گذشته است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه عمده تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تامین می شود و بر اساس استانداردهای بین المللی است، تصریح کرد: فرسودگی تجهیزات یکی از موضوعاتی است که نیازمند توجه و تامین منابع مالی است که در دستور کار وزارت نیرو برای اصلاح و نوسازی قرار دارد.

وی درباره کولرهای گازی گفت: امسال یک میلیون و ۲۳۰ هزار کولر گازی اضافه شده که بخش عمده آن در مناطق معتدل و شمال غرب بوده در منطقه شمال غرب ۴ الی ۵ برابر شده و در حال حاضر ۱۰ درصد مشترکان از کولر گازی استفاده می کنند و باید گفت رشد درصد مصرف کولر کاری در شمال غرب ۱۵ درصد است که باید مدیریت شود.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه امسال ۴۷ نوبت رکورد مصرف شکسته شد، در حالی که این رقم در سال گذشته ۳۴ نوبت و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ نوبت بوده است، اظهار کرد: رشد فزاینده اوج بار در شهریور ماه ادامه داشت، روز گذشته رقم مصرف به ۷۰ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید.

همچنان ۱۰ هزار مگاوات ناترازی داریم

رجبی مشهدی با بیان اینکه همچنان ۱۰ هزار مگاوات ناترازی داریم که نیاز به کاهش مصرف دارد، گفت: بر اساس اطلاعات ۳۱.۵ درصد از مشترکین مشمول پاداش صرفه جویی شدند که یک دوره برنامه اهدای جوایز برگزار شد، قرار است در دور دوم ۱۳۵ دستگاه خودرو به عنوان جایزه داده شود که اکنون در حال احراز هویت برندگان هستیم و بزودی اسامی اعلام می شود، دور سوم نیز در ۱۵ مهر ماه قرعه کشی خواهد شد.

پرمصرف ها به سمت تجدیدپذیرها بروند

وی با بیان اینکه امسال مشترکینی که ۱۰ تا ۲۰ برابر الگوی منطقه خود مصرف دارند علاوه بر تذکر و ارسال پیامک مشمول قطع برق شده اند، لذا باید از اکنون برای سال آینده برنامه تامین برق را داشته باشند. درواقع این دسته از مشترکان پرمصرف یا باید شیوه های کاهش مصرف را دنبال و یا اینکه از انرژی تجدیدپذیر برای تامین برق استفاده و یا اینکه برق مورد نیاز خود را از تابلوی برق سبز تهیه کنند.

مدیر عامل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه دو درصد مشترکان که جز مشترکان خیلی پرمصرف می شوند باید برنامه ریزی برای کاهش مصرف را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: میزان ناترازی در تیر و مرداد به ۱۸ هزار مگاوات رسید، باتوجه به اینکه نیروگاه های برقابی را در مدار نداریم در زمانی ناترازی به ۲۰ هزار مگاوات هم رسید.

پایان محدودیت بخش صنعت

رجبی مشهدی با بیان اینکه اکنون برنامه ریزی مدیریت مصرف در بخش سیمان برطرف شده و برق این بخش از صنعت در حال تامین است، گفت: برای مشترکان بخش فولاد ۱۵۰۰ مگاوات گشایش ایجاد شده و هفته آینده محدودیت برای این بخش صفر می شود. محدودیت ۱.۵ روز تامین برای شهرک های صنعتی نیز هفته آینده به حداقل ممکن می رسد و به این ترتیب مدیریت مصرف طی هفته آینده به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه تامین برق صنایع انرژی بر مثل فولاد، سیمان و فلزات در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ معدل ۱۷ درصد افزایش یافته است، گفت: بخش فولاد ۱۳.۷ درصد، سیمان ۱.۸ درصد، فلزات ۲۵ درصد و سایر صنایع ۳۱ درصد انرژی بیشتر دریافت کردند. شهرک های صنعتی نیز ۱۳.۴ درصد مشارکت در مدیریت مصرف داشتند، طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان شهریورماه مدیریت مصرف در شهرک های صنعتی به پایان می رسد.

سنکرون با شبکه ترکیه در حال پیگیری است

مدیر عامل شرکت توانیر در خصوص آخرین وضعیت سنکرون با شبکه برق ترکیه، اظهار کرد: شبکه دو کشور از طریق پست بک توبک سنکرون شده و مبادلات در حال پیگیری است و طبق پیش بینی های صورت گرفته برای سال آینده محقق می شود. باتوجه به اینکه مبادلات با ترکیه از طریق بازار برق و بخش خصوصی است مذاکرات طولانی شده است.

به گفته رجبی مشهدی به طور متوسط سالانه ۳۰۰۰ مگاوات به میزان تقاضای صنایع افزوده می شود و ۲۰۰۰ مگاوات به رقم مصرف افزوده می شود، بر اساس ماده ۴ مانع زدایی از تولید صنایع مکلف به احداث نیروگاه هستند تا امکان تامین برق پایدار را داشته باشند.

مدیر عامل توانیر همچنین گفت: گزارش اولیه نشان می دهد عدم تغییر ساعت رسمی کشور بیش از ۷۰۰ مگاوات بر مصرف روزانه برق در اوج بار اضافه می کند که عدد بالایی است.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما